Gå til innhold

Holder på å skifte H. bærearm. Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Biltema sin er ikke brukende til noenting. Har knekt 3 stykker, på endeledd. Alikevel har jeg kjøpt 3 stk. Utrolig, men sant. Slå på gods rundt presskonen til bærekule mens arm ligger i press er det eneste som fungerer. Lars er på sporet. Men fra hva jeg skjønner, så kan man ikke bruke kulen etterpå, med metoden til Lars.

Skrevet

Har brukt både brytegaffel og den nederste avdrageren med hell!

Den øverste på bilde dur bare på endeledd

Vold er nok løsningen her Jeg har banka rimelig lenge og hardt på nedre festet til fjærbeinet Vatt i øra, brytegaffel og 3kg minimum

Pæng og løkke tell Pleier å sette jekk under spindelen slik at det nesten ikke fjærer (dvs der skiva er montert innpå)

Pedro

Skrevet

mulig jeg misforstod den brytegaffelen litt, for jeg nipanka på den, men det funka det og for da falt den av.. jeg sto ikke å brøyt på den liksom :P tenker da på den som det er bilde av først her

Skrevet

Jeg tok knekken på begge de dingsene dere anbefaler her.. Måtte varme opp godset rundt bærekula og da gi den et slag med slegge, gikk det ikke måtte det varmes mer. :)

Skrevet

Hvis kula er i orden så kan den fint brukes etter å ha vært av...

Løsne mutteren men la den sitte igjen på bolten sånn at bolt og mutter går kant i kant.

Langt spett over bærearmen og under rammevangen, jekkfestet e.l. med mye vekt på.

God stor hammer/slager, slå på godset som bolten går igjennom uten og treffe noe annet.

Dælj til alt du makter, heller få harde slag en mange fislete :)

Funker ikke det så gjør du det feil! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...