GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk opp feilkode at mass air flow sensorn har vÊrt uten funk til tider. Etter reset kom den ikke umiddelbart tilbake, men etter litt kjÞring ble bilen krank igjen. ForbruksmÄlern lÄ halvlitern per mil over det vanlige. Den hadde ogsÄ vindusviskertendenser. I tillegg gikk ikke bilen helt bra.

Har noen av dere renset sensorn? Ny koster jo mange tusen, sÄ tenkte noen hadde prÞvd seg pÄ Ä redde den gamle. Tenkte legge den pÄ rÞdsprit og gi den en omgang med hÄrtÞrkern fÞrst, men oppdaget sÄ at det finnes en spray som heter CRC MAF sensor cleaner. Kan jo tillegge at luftfilteret mitt er elendig og nytt er bestillt. LÞnner seg Ä skifte det som det skall sÄ det ikke kommer avfÞring i mafen.

Vet noen om noe sted som selger maf sensor cleaner i nÊrheten av oslo eller pÄ nett? Noen som har brukt dette eller noe annet?

Skrevet

NÄ har jeg tatt ut filteret og skulle til Ä rense sensorn, men filteret var i sÄ dÄrlig stand at det gikk litt fra hverandre og av enn eller annen grunn kommer stort rusk gjennom. SÄ jeg fÄr bare vente til nye filteret kommer... Renst sensorn med CRC electronic cleaner fra Mekonomen. Blir spennende Ä se om det blir bedre funk.

Skrevet

Har skiftet netopp luftmengdemÄler pÄ min e39. Lampa fortsetter Ä lyse. MÄ vel resettes feil for at den slÄes av. Men hvis du finner ut at lmm mÄ byttes sÄ kan jeg skaffer en ny for 1600,-

Skrevet

Hei!

Jeg har brukt luftmassemÄlerrens fra CRC med hell. Bilen gikk fra Ä gÄ dÄrlig til bra etter behandling.

Men den reparerer selvfÞlgelig ikke en defekt luftmassemÄler...

Skrevet

Ok, etter rensingen tok den brÄtt en liter pÄ mila. KjÞrte jo rolig en stund, men tenkte det kanskje var noe rusk i den siden sprayen ikke lÞste det opp. SÄ da ble det villmannskjÞring med nye sportsluftfilteret og etter 1km skjedde noe rart. Forbruket ble helt som det skulle. Kanskje nye filteret klarte Ä blÄse vekk rusket. Fint gÄr det nÄ i hvertfall og forbruket er blitt bedre enn det var fÞr det begynnte Ä krangle. Har jo hÞrt om filtere som Þdelegger sensorn pga oljefilm, men her er altsÄ et eksempel pÄ det motsatte. Oljefilm fÄr man dessuten lett vekk med spray. Dersom man fÄr noe annet rusk kan man kanskje bruke stÞvsugeren for Ä fÄ luftstrÞmmen andre veien. Hvem vet. Fint gÄr det nÄ i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...