Clerion Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Sliter litt mer E36`n min nå, 320i, m52. Masse lyd, ingen trøkk. Falskluft? Ene "klipsen" eller de små plastpiggene som holder klipsen i filterboksen har røket. Så er ei lita glippe. Kan dette forårsake at den går dårligere enn en 1.3 l corolla? Prøvde forresten også å bytte til ett powerfilter, men tror ikke jeg fikk tetta dette heller. Kommer også en "artig" lyd akkurat på 2000 rpm, rister i ALT ikke som i ett jordsjelv, men det vibrerer. Virker som om det går over litt etterhvert som den blir varm. Skal sies at lyden blei forsterka etter jeg putta på effektanlegget. Noen som kan svare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 På verksted for diagnoseavlesning er vel det første man bør gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 tipper den går på 5 sylindre eller færre. Overslag i eller ødelagte 1 eller flere coiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet November 14, 2009 Forfatter Share Skrevet November 14, 2009 Rart det plutselig skal skje? =S men er åpen for alt jeg, tar den med til BMW på Hamar en dag. Hva skjer om man kjører med det slik da a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 ta av coilene dine å sjekk pluggene. er en eller flere våte så tenner den ikke. tipper på det er det som gjør det. hvis den hadde sugt falsk luft hadde du fått problemer med tomgang osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet November 14, 2009 Forfatter Share Skrevet November 14, 2009 Okei, går flott på tomgang (= Skal sjekke det. Altså, nappe av pluggledningene fra pluggen og sjekke dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Er 6 coiler som står over hver sin plugg. Ikke uvanlig at det lekker olje ned rundt puggene. Må i tilfelle skifte toppdekselpakning Og det med luftfilteret har ingenting å si. Er bare hvis det ikke er tett ETTER LMM at den registrerer falskluft og går som en dass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet November 15, 2009 Forfatter Share Skrevet November 15, 2009 Skal sjekke litt (= Skal også sies at det kom VELDIG plutselig. Ene dagen gikk den fint, så bytta jeg eksos, gikk fint da også, til dagen etter. Hmmm.... Dyrt? =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrbatnes Skrevet November 15, 2009 Share Skrevet November 15, 2009 coiler får du brukt hvis det er de som er gale. koster ikke så mye. fra 500kr og oppover tipper jeg. sjekk pluggene dine om de er ok først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet November 16, 2009 Forfatter Share Skrevet November 16, 2009 Bilen er tilfeldigvis på verksted i dag, montere motorvarmer, så skulle sjekke det. De regna med det var coil om å gjøra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet November 16, 2009 Share Skrevet November 16, 2009 lambda og er ikke et ukjetn problem på disse. med feil lamdaverdier går bilen skam dårli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 16, 2009 Share Skrevet November 16, 2009 lambda og er ikke et ukjetn problem på disse. med feil lamdaverdier går bilen skam dårli Jeg har hatt ødelagt lambda flere ganger, men aldri merket noe forskjell i draget, kun på bensinforbruket og tomgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet November 17, 2009 Share Skrevet November 17, 2009 lambda og er ikke et ukjetn problem på disse. med feil lamdaverdier går bilen skam dårli Jeg har hatt ødelagt lambda flere ganger, men aldri merket noe forskjell i draget, kun på bensinforbruket og tomgangen. Da har vi iallefall forkjellige erfaringer der. flust av biler med lambdafeil som slutter og dra totalt. Feil blanding og da sier det mer eller mindre seg selv at det blir tull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet November 18, 2009 Forfatter Share Skrevet November 18, 2009 Alle tok feil "(=" Gåen katalysator er svaret.... Helvete faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Får vel greit tak i bruke fremre eksos skulle jeg tro.. Hmm.., m52.., da har du 2stk lambdasonder som sitter plassert i manifolder/grenrør. Dermed har du ikke hull i eksos før kat til lambda? Tenkte på om m50 eksos mulig passer.., bør gå å bare blokkere hullet m50 eksos har til lambda da kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå