Gå til innhold

E36 problem, rævdrag

Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter litt mer E36`n min nå, 320i, m52.

Masse lyd, ingen trøkk.

Falskluft?

Ene "klipsen" eller de små plastpiggene som holder klipsen i filterboksen har røket. Så er ei lita glippe. Kan dette forårsake at den går dårligere enn en 1.3 l corolla?

Prøvde forresten også å bytte til ett powerfilter, men tror ikke jeg fikk tetta dette heller.

Kommer også en "artig" lyd akkurat på 2000 rpm, rister i ALT ikke som i ett jordsjelv, men det vibrerer. Virker som om det går over litt etterhvert som den blir varm.

Skal sies at lyden blei forsterka etter jeg putta på effektanlegget.

Noen som kan svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 6 coiler som står over hver sin plugg. Ikke uvanlig at det lekker olje ned rundt puggene. Må i tilfelle skifte toppdekselpakning :wink:

Og det med luftfilteret har ingenting å si. Er bare hvis det ikke er tett ETTER LMM at den registrerer falskluft og går som en dass :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lambda og er ikke et ukjetn problem på disse. med feil lamdaverdier går bilen skam dårli

Jeg har hatt ødelagt lambda flere ganger, men aldri merket noe forskjell i draget, kun på bensinforbruket og tomgangen.

Da har vi iallefall forkjellige erfaringer der. flust av biler med lambdafeil som slutter og dra totalt. Feil blanding og da sier det mer eller mindre seg selv at det blir tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel greit tak i bruke fremre eksos skulle jeg tro..

Hmm.., m52.., da har du 2stk lambdasonder som sitter plassert i manifolder/grenrør.

Dermed har du ikke hull i eksos før kat til lambda?

Tenkte på om m50 eksos mulig passer.., bør gå å bare blokkere hullet m50 eksos har til lambda da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...