Gå til innhold

BMW 540/740 Girkasse.

Estil0
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeghar en aut.kasse fra en M62B44 liggende. 5 HP-24 tror jeg den heter. Mener at jeg har hørt snakk om at den også kan passe på M60B40 motoren. Men det vet kanskje andre.

Kassen fulgte med en M62B44 som skal brukes sammen med manuell kasse. Ca 160.000 km. Visstnok kjøpt av BMWCCN sjefen i Norge.

Jeg kan prøve å finne litt ut om denne kassen kan passe. Om du vil trenge en nyere styring av kassen.

I tilfelle denne passer koster den 6.000 kr + frakt. Har avtale med TollpostGlobe. Og må i tilfelle også få noen hjemme til å levere inn kassen siden jeg er i Østerrike nå.

Ellers er det kanskje mulighet for meg å få med en 5HP-30 kasse hjem til Norge hvis du ikke får tak i. Men er først hjemme i slutten av måneden.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automat er uaktuelt for meg sånn det ser ut nå. Synes det er litt for mye teknologi, også har jeg lite lyst til og overhale en automat kasse om den skulle havarere igjen. Ellers takk for tilbudet =)

Min bil passerte 260 000 km da den røk.

Men jeg merket att den begynte og bli sliten for en god stund siden, da den rykket i girene, og ikke ville i DRIVE. den sto og sluret på reversen i "P", "N", og "D" og løsnet først når bilen kom oppi 15 km/t.

og når den sto i "park" og jeg flyttet spaken til "R" så tok bilen ett alvorlig hopp i det sekundet spaken vart fløtt ut av "P" og bilen gikk noe grønjævli fort på revers uten att jeg rørte gassen. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tilbake min gamle ombygde 740 som forrige eier bygde om til 6 trinns manuell. Bilen føles å ha 100 hk mer etterpå, så jeg forstår godt at du vil ha manuell kasse. Men han påkostet nesten 30.000 kr på min bil. Men det var med spesiallaget mellomaksling m.m.

I alle fall må du regne med å legge ut over 20.000 kr. Svinghjul og clutch kan være svindyrt hvis du ikke får tak i brukt. Det er jo lettere å bygge om til 540, siden alle delene du trenger er levert originalt til bilen.

Men lykke til med en vanskelig leting.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det har ordnet seg nu.

Fått tak i både kasse, travers, svinghjul.

Penger er ikkje noe problem, for jeg ga så lite for en så strøken bil, att den er værdt og koste på.

Korter inn mellom akslinger selv, og sender de på balangsering om det blir for ille.

Takk takk

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...