Gå til innhold

SOLGT

maxis
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er ikke helt samme kassa som på e39 m5 nei,men vet ikke hva forskjellen er heller.

er et annet delenummer.

Er iallefall en MEGET holdbar kasse,har selv kjørt med slike kasser på flere bilder,blandt annet en turbomotor..

Bilde av kassa i første post forresten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har kommet over en E34 540 med 530 manuell kasse nå... Hvordan er det da å sette inn 6-trinns da, vet du det...? Tenkte om 6-trinns evt er fysisk lengre, eller om mellomaksel og giroverføring fra 530 manuellen kan benyttes...?

MVH

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over en E34 540 med 530 manuell kasse nå... Hvordan er det da å sette inn 6-trinns da, vet du det...? Tenkte om 6-trinns evt er fysisk lengre, eller om mellomaksel og giroverføring fra 530 manuellen kan benyttes...?

MVH

Ronny

Må jo ha 6 trinns på 540 selvfølgelig :wink:

6 trinnskassa er lengre,slik at mellomaksel og giroverføringer er kortere på 6 trinnskassa.

så det går å korte giroverføringene ifra 5trinnskassa,og mest trolig mellomakslingen også.

vidre må du bytte clutchlamell.

er det 540 svinghjul eller 530 da?

på denne kassa jeg har så følger det jo med mellomaksling til e34 540 + selve overføringsstaget.

samt svinghjul og clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til IcemanM5. 6 trinns kassen har 265 mm clutch og større dim på splinesen. Altså et større svinghjul og clutch må skaffes. Det er også større flens på kassen til 540. Men den kan sikkert byttes om. Det samme gjelder på diffside. Svinghjul og clutch 240 mm fra e39 M5 kan og brukes på 540 motoren. Sånn er det på min 740 med 6 trinns man. kasse. Deler fra M5 er lettere å få tak i.

Planlegger selv å bruke 4 liter med 3.0 kasse og håpet at det holder greit.

Ellers burde dette være en meget etterspurt kasse.

Jeg har kontakter i Tyskland som jobber mye for tiden med å spesiallage lette svinghjul til 540 og M5. Tror at de blir ca 9 kg lettere. Planlegger et slikt svinghjul selv på et av ombyggingsprosjektene min.

Men har du en pris på 6 trinns kassen m.m, svinghjul og mellomaksling?

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e39 540 finnes vel også med 240mm lamell.

Mener å huske det er 2 typer til e39 540.

solgte nylig ei likens kasse,men med litt mere tilbehør for 13 lapper.

så prisen på denne er 10.

Følger jo med komplett svinghjul og clutch,samt mellomaksel og girkassetrevers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...