Yeah_dude Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Har en '97 e39 jeg installerte hella facelift '01 lykter på, men de er stilt nedover så sikten er bare 1/3 av det den skal være. Gjelder både kjørelys og kast. Jeg skrudde på de hvite umbraco festene på toppen av lykten men ser ikke ut som det gjør noen forskjell. :S Trodde den innerste skruen var kast og den ytterste kjørelys, og jeg skulle vri mot klokken for å stille de oppover. Har prøvd både fram og tilbake en god stund nå, virker som jeg kan skru så mye jeg vil uten at det gjør noen forskjell.
hillmar Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Den ene umbracoen er for høydejustering av begge lampene, men den andre justerer horisontalt. Er det xenon du har montert? Og i så fall, ser du at de vipper ned og opp igjen når du starter motoren?
Yeah_dude Skrevet November 16, 2009 Forfatter Skrevet November 16, 2009 Nei, det er halogen Men ja, de vipper opp og ned når jeg starter motoren... Jeg prøvde å skru på begge to uten å merke noe særlig forskjell på høyden...
Otis Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 Så lyktene vipper opp og ned etter oppstart. Men du har halogen? Høres meget rart ut... Men ihvertfall så skal de hvite skruene justere lyktene dine, men som oftest er de justerings skruene/plastikken inne i lykten knust, da de er gammel og sprø. Da må de byttes ut. Det koster ikke mange penger, og er rimelig OK/grei jobb å gjøres.
Otis Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 https://www.koed.no/2.2.asp?billede=489 ... 60789&nr=1
Andreasnicolai Skrevet November 16, 2009 Skrevet November 16, 2009 +1 jeg har samme problemet. Har halogen, men justrer seg ned og opp ved oppstart =)
Yeah_dude Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 Så lyktene vipper opp og ned etter oppstart.Men du har halogen? Høres meget rart ut... Men ihvertfall så skal de hvite skruene justere lyktene dine, men som oftest er de justerings skruene/plastikken inne i lykten knust, da de er gammel og sprø. Da må de byttes ut. Det koster ikke mange penger, og er rimelig OK/grei jobb å gjøres. Hvorfor skal de være gamle og sprø når det er helt nye lykter?
Yeah_dude Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 De er helt nye Idag stilte jeg meg opp foran en vegg og styret på litt til, og nå ser jeg at de beveger seg som de skal. Stilte kjørelys opp og fått bedre sikt, men jeg mener fortsatt sikten var bedre på de gamle lyktene... spesielt når jeg skrur på kast lurer jeg på hvor den fantastiske lange sikten som jeg hadde på de gamle lyktene blir av. Kan jeg ha stilt de for langt opp...? Jeg stilte så langt opp som det går an, men virket ikke som jeg stilte for høyt. :S
Fliid Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Sett bilen forran en ordentlig "lysjusterer" og ikke en vegg. Da ser du at du får stilt spekteret slik det skal være. Verksteder har dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå