Gå til innhold

Traversforinger.

SeiKo
 Share

Anbefalte innlegg

Det beste er å bruke en presse til å få foringene ut, de sitter noe så inne hæ..... fast.

Jeg hadde ikke presse tilgjengelig, så jeg tok acetylenbrenneren og varmet opp stålet rundt, samt gummien, så slo jeg dem ut med en gummihammer, gikk kjapt og fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke det verktøyet du trenger så anbefaler jeg å levere den inn på et verksted for å få byttet akkurat de foringene, byttet de selv på min e34, når man først har slitt med å få de ut så er det ikke alltid like lett å få de skikkelig inn igjen, men dette kan variere, jeg angrer ihvertfall på at jeg ikke ga verkstedet akkurat den jobben der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har sett det selv (blitt forklart av mekaniker), så er det en "spesiell?" presse som kommer til på oversiden av traversen og presser foringene ned og ut av hylsa. Traversen blir holdt oppe av en jekk el lignende (boltene som går gjennom foringene er selfølgelig skrudd ut). De nye foringene presses inn fra undersiden.

Har selv aldri sett en slik presse da.

Jeg tok ned hele traversen, brant ut foringene med acetylenbrenner og monterte Powerflex-foringer. PF-foringene skal ikke presses inn, men monteres enkelt og greit for hånd. Tåler mere belastning, minsker hjulslitasje o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Høres ut som verksted dette her.

Synd at snapdrive ikke bytter når du kommer med egne deler...

Jaja... Takk for masse god hjelp.

Gjør de ikke det? Det var rart, til og med BMW har byttet til PF og deler innkjøpt fra Koed for meg. Da har de tydligvis nok å gjøre på når de ikke tar alle jobber de kan få...

Forresten mener jeg det ligger en tråd om den omtalte pressa på forumet her. Den består av to kopper som går inni hverandre med en bolt igjennom som presser koppene sammen - og derved foringen ut. Skulle vistnok være enkel sak å lage selv, om du er kyndig med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Høres ut som verksted dette her.

Synd at snapdrive ikke bytter når du kommer med egne deler...

Jaja... Takk for masse god hjelp.

Gjør de ikke det? Det var rart, til og med BMW har byttet til PF og deler innkjøpt fra Koed for meg. Da har de tydligvis nok å gjøre på når de ikke tar alle jobber de kan få...

Forresten mener jeg det ligger en tråd om den omtalte pressa på forumet her. Den består av to kopper som går inni hverandre med en bolt igjennom som presser koppene sammen - og derved foringen ut. Skulle vistnok være enkel sak å lage selv, om du er kyndig med slikt.

Hun jeg snakket med sa de ikke gjorde det på grunn av delegarantien. Har aldri opplevd et verksted som ikke bytter ut medbrakte deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...