magnch Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Hallo godtfolk. Her har jeg en oppgave til dere. Jeg har nettopp fått meg ny bil og ønsker å trimme denne så mye som er forsvarlig. Det sitter på en chip som visstnok har økt effekten fra de originale 177 dieselhk til rundt 200. Jeg vil strekke strikken mye lenger. Er åpen for alle slags tips. Om noen sitter med info om den "beste" chippen...effektanlegg...lystgass...turbo...etc. så er jeg jeg meget interressert. Fanken heller, en 3 liter må man da kunne hente ut ganske mye ut av uten at den skal begynne å sutre...he, he. Kom igjen folkens, forslag tas imot med glede.
magnch Skrevet November 18, 2009 Forfatter Skrevet November 18, 2009 Kom igjen...All info er velkommen
Saltkjelen Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Det er ingen 3,0 liters motor i en 2005 mod 525d. Det gunstigste er jo imidlertid å ta en motoroppgradering hos Hartge eller AC-Schntizer. De går jo gode for produktene og overtar bla. nybilgarantien på nye biler. Produkter som er utviklet og testet over tid med et mål at de skal inneha god kvalitet og ikke bare masse hk.. Løp og kjøp.. Koster omlag 22-23.000kr ferdig montert hos BMW.
Titansilber Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Forslag: http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=251&id= Rundt 7500,- såvidt jeg husker.
Eklund Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 05 525d skal ha 2,5 liter og 08 har 3-litern. Selv lurt på hvordan man får den til 535 og om det er mye mer enn å skifte turbo. Vurderer den hvis jeg ikke blir litt gjerrig.
gatebil76 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Gjør som i min borret til 3.2l og fått smidde stempler. sterkere råder. forsterket veiv.andre kammer.større vemntiler. større dyser.chip og eksos..... nok med hk iallefall. og trenger egentlig bare 1 og 5 gear men da også sterkere clutch. gearkasse.mellomaksel og bak aksel.. bare å sitte i en chip på sugemotor øker hk med 5 til 10 hk...ikke noe mere.
gatebil76 Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 sorry...leste igjen og så det var en turbo diesel .... da iallefall ikke noz noe å anbefale,,,,he he..
magnch Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 Tusen takk for alle svar. Det ble ESS tuning (software). Resultatet er rimelig grei driv og iflg. tabell 225hk/560Nm og det holder på slik en milsluker. Fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå