<BeamerZ> Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 Jeg sliter med jaging og fusking på min M50B25 og håper at noen her inne kan hjelpe meg med å finne ut hva dette skyldes Det merkelige med hele dette problemet er at det blir som verst hver gang jeg fyller opp bensintanken. Etter å ha fylt full tank og kjørt noen hundre meter begynner motoren å dra dårlig, fuske på lavt turtall, stoppe når jeg tråkker inn clutchen og jager voldsomt på turtall. Dette er som regel verst første 3-4 mil etter tanken ble fylt, etterhvert avtar fuskingen og det dårlige draget og motoren fungerer bra, bortsett fra at den jager litt og går stort sett ujevnt på tomgang, men ikke så mye at den stopper. Men med en gang jeg fyller tanken blir det som verst igjen med dårlig trekk, fusking og jaging. For meg virker det som om problemet ligger i drivstoffsystemet/tilførselen, med tanke på at det blir ekstra ille hver gang jeg fyller bensin. Jeg har også prøvd å skru av tanklokket når bilen går på tomgang og da kan jeg høre en forandring i turtallet på motoren. Det jeg har gjort for å prøve å løse dette, uten resultat: - Byttet lambdasonde - Sjekket at LMM er i orden (Kontrollert HotWire og målt spenning og motstand) - Sjekket at TSP er i orden (Målt spenning og motstand) Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Takker for alle svar!
Breitling Skrevet November 18, 2009 Skrevet November 18, 2009 For meg høres dette ut som tett utlufting fra tanken slik at det dannes et vakuum når tanken er full slik at dette ødelegger bensintrykket. Men har relativt lite erfaring på bensinsystemet så ikke ta dette som et bombesikkert svar
scoot Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Jeg er ingen ekspert på dette heller, men vil bare kommentere det ang. utlufting. Sånn jeg tenker så spiller det vel ingen rolle hvor mye bensin du har på tanken hvis luftinga er tett. Husker jo fra mine tider med 10hk påhengsmotor på båten, og lufting på tanken. Glemte man å skru opp luftinga stoppa motoren - samme hvor mye bensin det var på tanken. ? Vakuum blir'e jo uansett. Jeg tror dette kan ha noe med pumpa di å gjøre jeg, hvorfor kan jeg ikke forklare, har det bare på følelsen ;p
<BeamerZ> Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Takker og bukker Jeg kan jo prøve å sjekke både luftinga og pumpa og se om jeg finner noe feil der. Når det gjelder luftinga, er det mest sannsynlig at det er en slange som er tett eller er det en ventil eller noe annet som kan være tett? Bensinpumpa på E36, er det pumpa som sitter i tanken som er selve hovedpumpa eller er den kun en matepumpe også sitter det en annen pumpe lenger fram?
Azeton Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Det er selvepumpa som sitter i tanken ja.. Sitter på høyresiden under baksetet
Muren Motorsport Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 "trykker" du innpå mer bensin etter att pumpa stopper, får du det problemet..
MotorViagra Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Holder en "finger" på at det er luftingen i tanken som nesten er tett eller noe. Mulig bensinpumpe og, men ser ikke at problemet skal bli værre når du fyller bensin da. Og vis det stemmer det du sier at du hører forskjell når du stopper å tar av bensin lokket.. Da må det jo være noe der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå