maua90 Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Har en 520 24v som jeg har noe problem med. Problemet er altså at den fjusker på lav omdr. spesielt når den er kald. Når den er kald fjusker den mellom 0-3000 omdr. men når den er varm fjusker den bare mellom 0-2000 omdreininger.. Den går også bare på 5 syl når dette skjer. Har prøvd å bytte plugger og coiler uten hell. En annen ting er at av&til når jeg drar et gir helt ut, begynner den å hakke fælt på ca 5 tusen. Noen som har noe forslag eller idè på hva jeg kan gjøre eller hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Har samme problem på min. Byttet plugghetter? Rengjort i plugghullene? Min toppdekselpakning byttes idag for å hindre olje i plugghullene, samt det skal renses med unirens eller noe og så skal hettene byttes. Går på 5 sylindre nå og rister som bare det. Alt under 2500 rister i min nå men tør ikke gå over dette :S Men tips er å rengjøre godt nedi der, funket til en viss grad på min men hettene mine er gåene da. Problemet er at gnisten jorder i blokken i stedet for å gå til plugg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Åssen plugger kjører du på? En kompis av meg sleit med samme tingen på E36n sin, han kjørte på Denso plugger. Etter en stund kjøpte han seg 6 NGK plugger, bilen ble som en helt annen bil. Gikk som et skudd, etter det var det ikke no fusking lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Var ngk og de lugget også, så byttet jeg til denso og lugger enda. Men densoene virker kvikkere føler jeg, de gangene den går på 6 sylindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maua90 Skrevet November 19, 2009 Forfatter Share Skrevet November 19, 2009 Har ikke byttet plugghetter nei, men de så iallefall fine ut når jeg bytta pluggene.. kan jo alltids bytte å se men tror ikke det skal være nødvendig..? Kjører på "Bosch Super plus" plugger, kjøpt på mekonomen, han som jobba der sa iallfall at det skulle være gode plugger...? Så jeg vet rett og slett ikke om det er plugger/coiler som er problemet.. Noen som har forslag til evntuelt noe annet det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 19, 2009 Share Skrevet November 19, 2009 Sjekk kamføler. Foreslår da å ta en diagnose og ikke bytte den på "måfå " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Jeg feilsøkte litt mer på min i går, da min har samme problemet omtrent. merket at når jeg tok ut pluggen på en og en coil så var det en av sylindrene det ikke var forskjell i lyd eller noe på, så vi feilssøkte den litt mer. Fant ut at når jeg IKKE skrur coilen nedi så går den på 6, og når den er skrudd nedi så går den på 5 :S Så har nok noe med plugghetter og det at strømmen som skal til plugg går til jord i blokken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maua90 Skrevet November 24, 2009 Forfatter Share Skrevet November 24, 2009 Hvordan tar jeg diagnose på kamføler? Er rimelig sikkert på at plugghetter og strøm til plugger skal være som det skal.. Prøvde også å bytte luftmengdemåler igår uten hell, og sprayet alle elektriske koblinger osv. but still samme gamle driten. Noen andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maua90 Skrevet Desember 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2009 BUMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå