Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke skiftintervaller. Kan få ulyd etter 2-3-400 000km og må da skifte hele eller deler av registeret.

Skrevet
Altid like bra å se anonser på finn.no der folk har skrevet "nylig skiftet regreim" på nyere E46, E39 etc. Man kan stole på slike ;)

Godt å se det ikke bare er meg som har reagert på dette :lol:

Lars, sjøl om det er kjede så blir det slitent som andre ting... Langt ifra så kritisk som reim selvsølgelig.. Du har sikkert hatt en moped/mc du også så da husker du vel hva som skjer med kjedet hehe... :)

Mvh

Iceybear :D

Skrevet

Lages det fremdeles biler i dag med registerreim? Jeg bare lurer. Og hvorfor er det så sinnsykt mange nyere årsmodeller i andre merker som fremdeles har reim? Er det så vanskelig å montere en kjede på biler?

Skrevet

Fikk beskjed av Bavaria at man kanskje burde kontrollere kjede når man hadde kjørt 250000km oog etter det så var det for hver 100000km.

Ja det finnes andre biler med reim. Blant annet Audi. Har en kompis som har en 2003mod A6 2.5TDI. Og han måtte ut med 15 000,- for reg.reim skifte. På min kones Zafira, så måtte jeg ut med 8 500,- for reg.reim og vannpumpe. Har inntrykk av at de fleste biler med reim må skifte vannpumpen i samme slengen.

Skrevet

Mange biler som har regreim fortsatt, men blir mer og mer kjede.

Er vel både med tanke på produksjonskostnader og hensyn til ettermarked (verksted) at de lager bilene med reim.

Må ikke bytte vannpumpe, men er anbefalt da et evt havari av denne forårsaker registerras med dertil høye kostnader.

Men en del er heldigvis smarte nok til å legge vannpumpa utenom registeret, bl.a BMW med M20/M40 :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...