FirstPrice Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Hei. Kjøpte en E30 turbo her om dagen, en 323, M20 motor. Fylte på kjølevann, å det rant godt ut under innsuget. Skrudde av innsuget, å dytta det litt ut, slik at det ble 4cm klaring mellom innsug og toppen. Det står en fin rund sprut med vann ut av toppen ved 4-5 sylinder, innsugsiden. Det er orginalt innsug. Er dette meninga, eller har jeg ett pent lite hull inn til kjølekanalene eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 topp eller toppakning er def...:/ desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet November 20, 2009 Share Skrevet November 20, 2009 Er det ikke kjølekanaler i innsuget i framkant og bakkant ? husker ikke helt sikkert lenge siden jeg hadde av et. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 stort fint verksted, og gratulere med morsom bil, synd det med toppen/pakkningen, skal ikke komme med noen spekulasjoner da jeg ikke har peiling på hva det kan komme av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Bonden, du har hodet med deg, du er en med mye kunnskap, det har jeg sett mange ganger. : ) Men over til problemet, http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/8245.gif Er vel nr 28 trådstarter ser. Slange ut derifra går til forvarmingen av gasspjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Gratulere med eit rått kjøp Høyr på FLiid du så ordner det seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 Er 19 år og har gått Helse&Sosial, så har ikke all verden med kunnskap om detta, men det er ikke nr 28. Jeg fylte på vann, å det lakk av ekspansjonstanken ( var ikke slangeklemme i koblingen) og ved 3 andre ledninger. 2 vann ledninger som gikk pararelt inn i torpedoveggen. 1 ved toppen til varming av gasspjeld. Som herr Flid henviste til. Problemet kommer da selvfølgelig til at det spruter ut mellom syl. 4 og 5. Så det er med andre ord hull ett sted. Jeg får røske ut motoren å se over. Blir sendt på hellakkering i samme slengen. Hva er prisen på en helt OK M20B25(?) topp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 Du kan se "tappen" der hullet er i på dette bildet : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8194.gif Vel og merke, er det ikke noe hull i det der på bildet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Vedkommende som har montert kjøleslanger på motoren din må ha vært bedugget. Da det lekker fra 4 plasser ved påfylling av kjølevann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 Ja.. hehe. Nåja, han sa at han ikke hadde skrudd til alt, å det har han jo rett på. Hva syns du om det hullet Fliid? Noe som skal vær der av en grunn, eller noe som har skjedd som egentlig ikke skulle ha skjedd? Det stikker ca 2cm innover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Er det innvendige gjenger i hullet i toppen? Så ikke slik ut fra øverste bilde men?Husker en tut? som kom ut ett sted, var vel i bakkant og mener det var kjøling til ett eller annet? de to slangene inn igjennom torpedoen er til varmeapparatet. Er det gjenger kan det blindes. Ikke def toppakning iallefall og sikkert ikke toppsprekk da hullet ser maskinert ut. P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Pedro, du tenker på delen jeg har referert til. Over til problemet. Om det hullet er der eller ikke, det har ingen praktisk betydning. Grunnen til dette er pakningen mellom innsug og topplokk. Denne dekker også denne uthevingen på topplokket. Men har huklll i midten. Så hullet vil fortsatt være der med montert pakning, men når man monterer innsuget, så dekker innsuget hele denne uthevede plassen på topplokket. Det blir da pakning rundt stedet hvor hullet er og det blir da tett. Først ville jeg pusset vekk lakken som er på den uthevede plassen. Varming av hele motoren ved drift er stikkordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 Tusen takk for svaret Fliid! Da skal jeg gå over skikkelig i morgen : ) Pakningen så skremmende pen ut vel og merke.. Edit: At jeg ikke la merke til det tidligere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 21, 2009 Share Skrevet November 21, 2009 Gjør ren begge annleggsflater, hele anleggsflaten for pakning, begge sider. Da skal du se det blir tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FirstPrice Skrevet November 21, 2009 Forfatter Share Skrevet November 21, 2009 Will do! Å igjen, Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå