Gå til innhold

Vann i olja - Toppakning er hel.


FirstPrice
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en E30 turbo her om dagen, en 323, M20 motor.

Fylte på kjølevann, å det rant godt ut under innsuget.

Skrudde av innsuget, å dytta det litt ut, slik at det ble 4cm klaring mellom innsug og toppen.

Det står en fin rund sprut med vann ut av toppen ved 4-5 sylinder, innsugsiden. Det er orginalt innsug.

Er dette meninga, eller har jeg ett pent lite hull inn til kjølekanalene eller lignende?

DSC00041.jpg

DSC00039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er 19 år og har gått Helse&Sosial, så har ikke all verden med kunnskap om detta, men det er ikke nr 28.

Jeg fylte på vann, å det lakk av ekspansjonstanken ( var ikke slangeklemme i koblingen) og ved 3 andre ledninger.

2 vann ledninger som gikk pararelt inn i torpedoveggen.

1 ved toppen til varming av gasspjeld. Som herr Flid henviste til.

Problemet kommer da selvfølgelig til at det spruter ut mellom syl. 4 og 5.

Så det er med andre ord hull ett sted.

Jeg får røske ut motoren å se over. Blir sendt på hellakkering i samme slengen.

Hva er prisen på en helt OK M20B25(?) topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innvendige gjenger i hullet i toppen? Så ikke slik ut fra øverste bilde men?Husker en tut? som kom ut ett sted, var vel i bakkant og mener det var kjøling til ett eller annet? de to slangene inn igjennom torpedoen er til varmeapparatet.

Er det gjenger kan det blindes. Ikke def toppakning iallefall og sikkert ikke toppsprekk da hullet ser maskinert ut.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedro, du tenker på delen jeg har referert til.

Over til problemet. Om det hullet er der eller ikke, det har ingen praktisk betydning. Grunnen til dette er pakningen mellom innsug og topplokk. Denne dekker også denne uthevingen på topplokket. Men har huklll i midten. Så hullet vil fortsatt være der med montert pakning, men når man monterer innsuget, så dekker innsuget hele denne uthevede plassen på topplokket. Det blir da pakning rundt stedet hvor hullet er og det blir da tett. Først ville jeg pusset vekk lakken som er på den uthevede plassen.

Varming av hele motoren ved drift er stikkordet.

yget6xnkrn5ob0h7hvqv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...