Gå til innhold

Bilspilltråden

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 503
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er alltid bedre mappe muligheter på PC kontra konsollspill. Om det ikke er orginalt finns det alltid en update for det, til pc.

Husk på at alle konsollspill er laget i utgangspunktet for håndkontroll (av/på - 0/1), og er sjelden delikate satt opp for brems og småkorrigeringer fra ratt/pedalsett.

På GT5 f.eks er det lagt inn en egen "skjult" kalibrering på pedalfølelse. Trykker du tre ganger på bremsen og tre ganger på gassen når du står på startstreken i et løp, deretter restarter racet så vil bremsepedalen bli lineær og ikke av/på som den er org. Helt til du skrur av konsollen/spillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som irriterer meg mer enn å måtte gå igjennom masse patcher og innstillinger for at rattet skal virke. Det virker helt perfekt uten noe som helst fikling i både iracing og LFS og da skjønner jeg ikke hvorfor ikke "simplere" spill skal få det til.

Styrefølelsen i shift2 er merkelig fraværende. Man får ingen tilbakemelding på om man har grep eller ikke, så man må bare vente og se om det svinger.. Gassing når jeg girer ned er også snodig - merker egentlig ingen forskjell på om jeg gjør det.

Postive er jo at det ser ok ut, har mange kuler biler, banene virker ok og AI'en er ikke helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På GT5 f.eks er det lagt inn en egen "skjult" kalibrering på pedalfølelse. Trykker du tre ganger på bremsen og tre ganger på gassen når du står på startstreken i et løp, deretter restarter racet så vil bremsepedalen bli lineær og ikke av/på som den er org. Helt til du skrur av konsollen/spillet.

Å? Dette har ikke jeg hørt om.. Har irritert meg grønn over at det skal liiite til for å ha full brems med mitt ratt, har endt opp med å kjøre med ABS, men kanskje jeg kan skru den av igjen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Dette har ikke jeg hørt om.. Har irritert meg grønn over at det skal liiite til for å ha full brems med mitt ratt, har endt opp med å kjøre med ABS, men kanskje jeg kan skru den av igjen nå :D

he pedals my pushing them through their whole travel. I'm not sure at what point it will pick this up, but at the start of a run in a car does work. You will notice that there is a travel gauge for the accelerator and brake, next to the speedo and rev counter (I think). The brake one is in red. When you first push the pedal, it may jump to the top straight away. If you push the pedal through its full range it should then calibrate, so when you push half way the gauge moves half, and it should track the pedal movement. Same for the gas. This needs to be done every time you turn the machine on and start the game.

As far as brake bias, I found F5 and R3 or 4 works ok depending on the car. This can be adjusted on the settings page (for each car), go to the brake section and there is a little rotary dial symbol. The setting can be changed there.

http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... edal+issue

Kan også sees hvordan det gjøres her: http://www.youtube.com/user/simracingto ... Jn8SFed5dY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Hei! Skal kjøpe meg et brukt Playseat :) noe jeg burde passe ekstra på? Følger med logitech g25. Er det noe stor forskjell på g25 og g27? Er det noe stor forskjell? Verdt å oppgradere til g27?

Er 2 typer "understell" til disse playseatene, den gamle er rattet plassert på ett tynt rør som går skrått opp helt fra pedaler og det er veldig vinglete og jalla når man driver å ratter.

På den nye typen går det ett tjukt rør nedover under der rattet er festet, og denne er også mye mer solid og beveger seg ikke når man driver å ratter som værst :sly:

Men ett playseat og G25 gir en helt ny dimensjon i bilspillene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal kjøpe meg et brukt Playseat :) noe jeg burde passe ekstra på? Følger med logitech g25. Er det noe stor forskjell på g25 og g27? Er det noe stor forskjell? Verdt å oppgradere til g27?

Er 2 typer "understell" til disse playseatene, den gamle er rattet plassert på ett tynt rør som går skrått opp helt fra pedaler og det er veldig vinglete og jalla når man driver å ratter.

På den nye typen går det ett tjukt rør nedover under der rattet er festet, og denne er også mye mer solid og beveger seg ikke når man driver å ratter som værst :sly:

Men ett playseat og G25 gir en helt ny dimensjon i bilspillene :wink:

Åja.. Det er sånn Solberg Playseat. Bra eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da har jeg vært å kjøpt meg playseat med G25. Kjøpte dette brukt og det funker som det skal :) Men bare lurer på om noen kan gi meg noen tips med innstillinger på GT5? Jeg har prøvd å drifte litt og sånt, men jeg klarer det bedre med kontrollen en jeg gjør med rattet. Virker heeelt umulig med rattet, og er IKKE som virkeligheten for å si det sånn :P Drifter på arcade mode, hvilken bil er best og drifte med? Og hvilke dekk burde man bruke? har lyst til å starte og spille online, men trenger å lære litt først :P håper noen kan komme med noen nyttige tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Da har jeg vært å kjøpt meg playseat med G25. Kjøpte dette brukt og det funker som det skal :) Men bare lurer på om noen kan gi meg noen tips med innstillinger på GT5? Jeg har prøvd å drifte litt og sånt, men jeg klarer det bedre med kontrollen en jeg gjør med rattet. Virker heeelt umulig med rattet, og er IKKE som virkeligheten for å si det sånn :P Drifter på arcade mode, hvilken bil er best og drifte med? Og hvilke dekk burde man bruke? har lyst til å starte og spille online, men trenger å lære litt først :P håper noen kan komme med noen nyttige tips :)

Er det sånn Feedback eller hva det het :S ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er veldig feedback på rattet, prøvde å skru ned den, men fortsatt vanskelig :/ flere tips eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er veldig feedback på rattet, prøvde å skru ned den, men fortsatt vanskelig :/ flere tips eller?

Er vell bare og øve og øve... Jeg klarer det heller ikke noe bra :S SÅ jeg foretrekker kontroll...

Jeg hadde det fetaste Grand Turismo rattet man kan få tak i! Og jeg ble så vill og svingte som F og tilslutt så satt jeg med rattet i hånda og jeg knakk det haha! :P Men tror du må bare øve :S Youtube er jo kjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...