Blokkis Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Ettersom jeg vurderer å kjøpe meg E39 så har jeg noen spm. Jeg lurer litt på hva forbruket på en 523 er? Også lurte jeg litt på hvordan en 523 går i forhold til en 525? Hva trur dere om en 1997 modell 523 som har gått 230000? er dette mye for disse motorene og bilene?
Lars89 Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ http://www.autopower.se/modellguiden/e39.asp 230 000 er ikke mye hverken for motor eller bil, men det er en km der ting enten er bytta eller må byttes innen rimelig kort tid. Dette gjelder deler i understell, motor/kjøling/toppakning, drivverk osv. Viktig å gå nøye gjennom bilen før evt kjøp
PIIIPower Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 men det er en km der ting enten er bytta eller må byttes innen rimelig kort tid. motor/kjøling/toppakning, drivverk osv. Viktig å gå nøye gjennom bilen før evt kjøp Nåja.. M52 er holdbare hvis bilen er kjørt riktig. Min har gått 330.000 og det er ingen motormessige feil. ingen ting på motoren er byttet (untatt plugger, filtre og olje) Dette har jo vist seg å være meget solide biler må mange måter.
Blokkis Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Takktakk Dette er jo noe man må undersøke ja. Og er det ikke bytta så er det jo bare å prute ned og begynne å skru selv Er på jakt etter en E39 med m-optick ikke mindre motor enn 523
Lars89 Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 men det er en km der ting enten er bytta eller må byttes innen rimelig kort tid. motor/kjøling/toppakning, drivverk osv. Viktig å gå nøye gjennom bilen før evt kjøp Nåja.. M52 er holdbare hvis bilen er kjørt riktig. Min har gått 330.000 og det er ingen motormessige feil. ingen ting på motoren er byttet (untatt plugger, filtre og olje) Dette har jo vist seg å være meget solide biler må mange måter. M52 er veldig holdbare ja, men termostat, viskosekobling, vannpumpe, radiator, ekspansjonstank osv er ikke motorens sterke punkt akkurat. Automatkassene er også berykta (med god grunn) for å miste reversen hvis olje ikke er bytta i tide...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå