Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Engangsavgift = 369 819

Bil omregnet til NOk = 158 760

Sum = 528 579

Denne summen kom jeg fram til. Grunnlaget for beregningen er CO2 på 323 gram (annonse), vekt 1570 kilogram (kilde), 343 hestekrefter (annonse) og registreringsdato 31.01.2001 (annonse).

Men bilen så fin ut, det eneste jeg merker meg er at det ikke xenon på den. Og et generelt lavt nivå på utstyrslisten. Men allikevel mer enn nok :)

Har du planer om å innføre bile selv, anbefaler jeg deg å titte på denne tråden. Begynner å bli litt gammel, men tror alt fortsatt er relevant. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=64622&highlight=

Skrevet
Engangsavgift = 369 819

Bil omregnet til NOk = 158 760

Sum = 528 579

Og da er du på norske priser, men det er et mye større utvalg da men dog mer risiko.

Skrevet
Mer risiko? Hvorfor det?

På tanke på at det er vanskligere å vite full historikk på bilen, er det en M3 e46 som selges her tillands foreksempel er det mye lettere å finne historikken samt det er store muligheter for å få info via div forumer her.

Er vel helst Km stand juks det er fort å bli utsatt for, sier at det ikkje forekommer her ,men er nok en del høyere % i tyskland.

Men har sjølv eid import bil og har vært storfornøyd er en del mer utvalg,men kjenner andre som ikkje har vore så heldige.

Skrevet
tok en titt på denne....

etter en kort tur på Toll.no, virker det ikke som man lander så veeldig mye over 400.000 ferdig momsa og betalt inn? Lav kilometer og..

er det penger å spare på tysklandsimport av M3 for tiden?

svar på topic: Tittel: 2001 M3, 63.000 KM, gunstig pris? - JA?

Se litt på finn.no.

Om du får denne til 400 000,- ferdig inn, med skilt, så kan du starte importfirma å tjene penger, så tviler på at du har regnet riktig :)

Skrevet
Mer risiko? Hvorfor det?

På tanke på at det er vanskligere å vite full historikk på bilen, er det en M3 e46 som selges her tillands foreksempel er det mye lettere å finne historikken samt det er store muligheter for å få info via div forumer her.

Er vel helst Km stand juks det er fort å bli utsatt for, sier at det ikkje forekommer her ,men er nok en del høyere % i tyskland.

Men har sjølv eid import bil og har vært storfornøyd er en del mer utvalg,men kjenner andre som ikkje har vore så heldige.

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for km juks i tyskland. Der er straffen ramm dersom de blir tatt for det (de har gjort det mye før), og det veit de gutta/ungdommene. Så det hadde jeg ikke tenkte så mye på.

At % er større der, er kanskje fordi det er litt større bilkultur der?

Er mer skeptisk til km juks her til lands.

Skrevet

Om bilen havner på 528 579 er vel ikke det noen gal pris for en bil med så lav km-stand. Skal imidlertid nevnes at den ikke har noe særlig ekstrautstyr. Xenon, navi, Harman Kardon anlegg osv er utstyr man forventer på en M3 (i norge)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...