Gå til innhold

Bytte toppakning 525i 24v Bergen !!! Pris ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å bytte motor kan i mange tilfeller være en bedre løsning. Har av toppen for andre gang på en bil på jobb nå da det ikke hjalp å skifte pakning og det ikke går an å se sprekker på ultralyd pga aluminium...

Har motoren din gått langt er en brukt motor evt hel delebil fra Sverige et godt alternativ. Med delebil har du også mulighet til å teste motoren..

Skrevet

Har kjøpt 4 motorer i Sverige meget fornøyd riktig nok var ikke dette Bmw men VW og Mercedes alle 4 var i meget god stand fikk 3 måners garanti/bytterett.

Skrevet
Jeg har lsitet opp alternative måter til dette, flere ganger. Den eneste jeg ikke har ett alternativ på, det er kjedestrammeren, så der har du ett poeng. Men saken er som så, at det er mulig å få tak i på f.eks ebay. Så ja, en ungutt klarer dette. Å bytte toppakning på en motor 1 til 1 , uten modifikasjoner som effektøkning, det er ikke rakett forskning : )

Prinsipp, lås veiv i Toppunkt, rett dim bor med hylse utenå gjør susen.

Prinsipp, veiv, toppene av bakkant av kammer skal flukte med kant av topplokk. Vater og avstandstykker ned mot topp, gjør susen.

Prinsipp, skrue til å stramme opp kjede, kjøp på Ebay, koster en liten slant.

Finnes og flere løsninger. Hele verktøy "pakken" koster en bagatell på Ebay. Det blir da 100%.

Gradeskive og 3/8" sett med torx er vell allemanns eie, antar jeg. Da har man det man trenger for en skummel M50 topp. Er det vanso finnes det nøkkel for dette og gode beskrivelser på nett. Ingen sak.

Ingen spøk, som du forstår : )

Alt bør ikke være komplisert når man faktisk kan rettlede andre til å gjøre det ordentlig, istedenfor å skremme. Prøv å rettled en lærling, så skal du få kjenne hva det betyr.

Kunne ikke sakt det bedre selv, Fliid =)

Gjorde denne jobben på bilen min i helga og det gikk knirkefritt. Jeg hadde dog kamlåsesett og hjemmelaga vanos-nøkkel ;)

Prisen ble hele 2000,- NOK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...