sufii Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Nå tenker medlemmene her på bimmers at bilen jeg har kjøpt er det bare problemer med. Har lagt ut flere innlegg om bare tekniske problemer. Nå har jeg fått enda et nytt problem, og det er at bilen fusker etter litt hard kjøring i høyt turtall, og noen ganger uten at dette også har skjedd. Som dere ser på bildet så holder turtallet seg så langt nede ved tomgang. Og hvis ikke jeg har misforstått så skal den ligge rundt 0.9. Og den beveger seg ned også stiger den. Bilen begynner å fuske, og plutselig gasser den på automatisk. Dynamoen ble nylig byttet hvis det er noen som lurte på det. Lest litt at det kan være lambdaen, men har ingen anelse og hva det er.
Torbjørn E39 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Tomgangsregulator? Uten at jeg er noen mekaniker..
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 prøv å koble ut tomgangsregulatorn, da vil motorn gå i nødprogram å fungere uten noen problem egentli, nårn er varm da vil den gå høyt på tomgang å den vil itte gå nårn er kald, men etter du har kjørtn varm prøv å koble ut den å se om den går bra da, vis den går greit da så er det noe feil der. men sjer dette hele tida? eller bare etter hard kjøring?
^th0mas^ Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Neppe lambda. Da vil turtallet gå opp og ned som en sprettball og avgi mye eksos og høyt bensinforbruk. Litt lugging under kjøring, men ingenting man vil ha store problemer med.
Glennski Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Jeg tipper lmm eller tomgangsregulator. Koble fra disse ved varm motor og se hva som skjer.
sufii Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Jeg har fått sprekk i LMM pumpen, som går inn til motoren, men brukte masse EL - teip i dag, fikk ikke tak i ny pumpe. Gikk litt bedre, men hvor finnes jeg tomgangsregulatoren? Og som en av dere beskriver problemet over, det er akuratt slik. Turtallet går opp og ned som sprettball, bilen slipper mye eksos osv. Skal prøve dette med tomgangsregulatoren i morgen.
sufii Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 prøv å koble ut tomgangsregulatorn, da vil motorn gå i nødprogram å fungere uten noen problem egentli, nårn er varm da vil den gå høyt på tomgang å den vil itte gå nårn er kald, men etter du har kjørtn varm prøv å koble ut den å se om den går bra da, vis den går greit da så er det noe feil der. men sjer dette hele tida? eller bare etter hard kjøring? Hvor finnes jeg tomgangsregulator på en 320, 92 modell. Snakk om en e36.
Vikingen Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 har e30 je der er den ganske synlig, er usikker på helt eksakt hvor den sitter der. men stort sett så sitter den på sida/under litt før gassspjeldet, det går en slange fra før gaspjeldet inn på den å igjennom så en slange inn på innsuget etter gassspjeldet, vis du itte merker noen forskjell når du kobler dem ut, så kan du prøve å klemme igjen slangen FØR tomgangsregulatorn, da vil den åpne mer for at motorn ska få mer luft så da du slipper klemmet over den slangen så vil den stige opp ganske høyt så gå ned igjen til normal tomgangen. =)
sufii Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Hmmmm, har prøvd å lete etter denne regulatoren, har til og med kjøpt meg start gass. Men finner faen ikke ut hvor den er gjemt hen. Så hvis noen kunne ha vært så snille å lagt ut et bilde av 320 motor og vist ved tegning for den befinner seg så hadde det vært utrolig bra.
sufii Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Nå har jeg renset tomgangsregulatoren min, og den åpnet å lukket som den skal. Bilen har sluttet å fuske som før, men turtallet er langt under 1 ved tomgang. Og igår så kjørte jeg til sverige med høyt turtall i en god stund, så da jeg parkerte bilen, så hoppet turtallet som en sprettball, gikk så langt til 0 at batterilyset i dashen lyste, så hoppet den opp til 1 plutselig, så frem og tilbake.
haavco Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 min 520 ligger også så lavft som din på tommgang. 600 eller noe slik?
sufii Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 ja, stemmer. Men merker du at bilen fusker?
haavco Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 nei min fjusker ikke, men synest at den går veldig laft på tommgang når du skal starte i 1gir.
sufii Skrevet November 29, 2009 Forfatter Skrevet November 29, 2009 Ja, samme problem her. Forstår ikke jeg, kan kanskje være lambdasonden. Lugger bilen din noen ganger under kjøring?
haavco Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 nei synest egentlig at bilen går reint. uten noe fusking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå