Gå til innhold

Lakkrens,polering og voks?

duemorty
 Share

Anbefalte innlegg

Som sagt over her vil jeg IKKE anbefalle maskin med lakkrens om du ikke vet hva du driver med.

Det finnes forsjellig typer poleringsmaskiner der noe terskel til å gjøre feil er mindre.

Vil anbefalle deg lese litt rundt før du fyrer igang for kjedelig gå imellom.

Her står det også litt:

http://www.autoboss.no/default.asp?page ... 15&p15_v=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har bestemt deg for å bruke maskin selv,så sørg for en SKIKKELIG maskin. Flex.Makita etc. Og bruk for all del en mild rubbing hvis du skal bruke det. ;)

Usikker på hvor nødvendig det er å kansje kjøpe en maskin til 5000kr om enn polerer 2 ganger iåret? Klart kvalitet har ofte mye med pris gjøre.

Jeg klarer meg fint med min 6 trinns på 1300W 1padet sirkelrotasjon og kjører denne på rundt trinn 3 (kostet meg 900,-kr på fargemester Haraldesen i Drammen). Har også en 6 trinns regulerbar Oscillerende polermaskin som er fin om du er redd for ta for mye (koster ca 1200kr fra autoboss). Dette er maskiner jeg har brukt utrolig mye og beviser at dyre maskiner nødvendigvis ikke er nødvendig. Det som jeg syntes er viktig er å bruke et produkt en stoler på og vet hvordan fungerer. Selv foretrekker jeg polerings produkter fra autoglym og autoboss. Pader foretrekker jeg fra autoglym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har bestemt deg for å bruke maskin selv,så sørg for en SKIKKELIG maskin. Flex.Makita etc. Og bruk for all del en mild rubbing hvis du skal bruke det. ;)

Usikker på hvor nødvendig det er å kansje kjøpe en maskin tiul 5000kr om enn polerer 2 ganger iåret? Klart kvalitet har ofte mye med pris gjøre.

Jeg klarer meg fint med min 6 trinns på 1300W 1padet sirkelrotasjon og kjører denne på rundt trinn 3 (kostet meg 900,-kr på fargemester Haraldesen i Drammen). Har også en 6 trinns regulerbar Oscillerende polermaskin som er fin om du er redd for ta for mye (koster ca 1200kr fra autoboss). Dette er maskiner jeg har brukt utrolig mye og beviser at dyre maskiner ikke er nødvendigvis er nødvendig. Det som jeg syntes er viktig er å bruke et produkt en stoler på og vet hvordan fungerer. Selv foretrekker jeg polerings produkter fra autoglym og autoboss.

Tenkte vel mere på at han evt kunne låne maskin. hvis han har tenkt å bruke maskin fra før,så har han vel tilgang på en av et eller annet slag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis jeg vasker bilen og fyrer på med lakrens osv? hvordan bør jeg gå frem og herdetider på tingene?

Morten

Meguair´s step 1, 2 og 3 er kjempebra til starte med bilpleie.

Bilekstra har dette. (godkjemi.com viss du vil bestille på nett)

So kjøper du ein 4-pakk med pad og mikrofiberkluter for å ta av produkta.

Herdetid er for voks og lakkforsegling. Det er ifra du har tatt av produkta til bilen kan utsettes for vatn osv uten at varigheiten av produkta blir dårligare.

Er vanligvis på ca 4 timer for voks og 12-24 timer for lakkforsegling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selv til innkjøp av en kostbar polermaskin (vinkel) i vår. Syntes den var noe vanskelig og bruke. Mulig jeg hadde for lite trening, men følte at den var vanskelig og kontrolere fullt ut. Fikk låne en tohoder oscillerende maskin som jeg trur var kjøpt på Biltema. Syntes at den gjorde en meget bra jobb. Måtte bruke mere tid, men muligheten for og skade lakken var minimal.

Brukte Scholl sine polerings produkter. Dette er et merke som jeg vil annbefale. Ga et meget bra resultat. Har prøvd produktene fra Meguiars uten at jeg ble særlig imponert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt maskin før, så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Men alt kan jo læres men er vel en teknikk me det. Hvordan vil resultatet bli med og gjøre det for hånd? Altså uten maskin.? Hva inneholder Meguair´s step 1, 2 og 3? Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe møst og bruke maskin. Har selv polert i alle år for hand med godt resultat. Men når det gjelder og få bort "vaskeriper" så er nok maskin det beste. Jeg vil personlig annbefale Auto Glym sine produkter til handpolering. Lett og jobbe med, og et veldig bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...