m-alpin Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 dette går nok ikke for deg desverre,du har allerede levert inn del2 av vognkortet for omreg har du ikke? da er allerede omreg registrert,bare med manglende betaling. hvis du bare hadde ventet med å levere det å tatt skiltene hadde det gått for det har jeg gjort,å faktisk biltilsynet som informerte meg om dette.
korny Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 herregud folk? sett den over på konen i 14 dg så mor så far... det er vel verd portoen....
Hauso Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 herregud folk? sett den over på konen i 14 dg så mor så far... det er vel verd portoen.... HÆ?
Psyfoon Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Ja, har levert omregistreringsblanketten ja.. Så det kan godt hende jeg blir krevd for 6.500kr uansett om jeg leverer skiltene før jul og tar de ut etter nyttår, ettersom omreg. ble levert før nyttår. Men som korny her sier, det er nok et alternativ å levere en ny omreg. f.eks. til samboeren min. Da vil alle krav på meg bli slettet. Så venter jeg til over nyttår uten at samboeren min betaler det nye omreg.kravet hun da får, og leverer en ny omreg. fra henne til meg selv. Det vil vel kanskje være en løsning også, eller??
m-alpin Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 går ikke det heller for del 2 er levert å du får ikke ny før du har betalt å du kan ikke overføre en bil du strengt tatt ikke eier. forrige eier må da skrive den ut til en annen hele tiden..
Tom K Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Tull, jeg har flere ganger kjøpt bil, levert salgsmelding og fått beskjed om at "hvis du venter til over nyttår så sparer du x antall kroner"
håk Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Så hvis jeg kjøper en 1998 modell i dag, hva bør jeg gjøre med tanke på omreggen?
m-alpin Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Tull, jeg har flere ganger kjøpt bil, levert salgsmelding og fått beskjed om at "hvis du venter til over nyttår så sparer du x antall kroner" ja,men da leverte du ikke salgsmeldingen vel? tok den med deg igjen å ventet til nyttår da går det..
Frode_E30 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Da har jeg snakket med biltilsyn siden jeg sitter i samme situasjon. Damen jeg snakket med anbefalte meg å levere inn skiltene og salgsmeldingen når jeg hadde fått bilen hjem for så å hente ut skiltene 4/1-2010. Da må du betale omregistrering for å få ut skiltene. Den kommer da på 1529 kroner. Slik er det
Tom K Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 det er jeg faktisk litt usikker på, men hvis han fører den over på samboeren og leverer skiltene så kan han jo uannsett "ta den tilbake" over nyttår og få ny omreg da
325icab_88 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Da har jeg snakket med biltilsyn siden jeg sitter i samme situasjon. Damen jeg snakket med anbefalte meg å levere inn skiltene og salgsmeldingen når jeg hadde fått bilen hjem for så å hente ut skiltene 4/1-2010. Da må du betale omregistrering for å få ut skiltene. Den kommer da på 1529 kroner. Slik er det Helt korrekt!
Mexos Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Jeg kjøpte en bil i oktober 04 som ble avskiltet en ukes tid etterpå. Skiltene skulle ikke på igjen før 1. juli og når jeg da troppet opp på biltilsynet måtte jeg betalte 28kr ekstra pga. bilen ikke ble omregistrert før da. Den gamle salgsmeldingen trådde tydeligvis ikke i kraft dersom jeg avskiltet bilen kort tid etterpå. iogmed at de da skal kreve inn ekstra penger burde det jo være likt andre veien og slik at du kan spare 5000kr ved å vente til etter nyttår.
[Martin] Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Her var det mye crap. Jeg tillater meg å sitere pigland på bilforum.moo.no. Han har førstehåndserfaring med akkurat dette: Jeg gjorde noe slikt for et år siden med det som er en 97-modell. Sparte over en årsavgift på det Det var medio oktober jeg overtok bilen. Forsikring var ordnet fra dag 1. Ventet de obligatoriske dagene med å sende inn papirer (jeg hadde den røde delen fra gammelt vognkort, så jeg kunne kontrollere dette). En avtale med selger siden han tok en bil fra meg i innbytte var at vi skulle vente 3 dager før handelen var sikret i tilfelle noe alvorlig var galt med begge bilene. Dette førte til at det tok ei drøy uke før jeg sendte inn papirene i posten. Biltilsynet fikk med andre ord papirene rundt månedsskifte okt/nov. Første frist for omregistrering i papiret som fulgte fra Biltilsynet var rundt 20.november. Det jeg vet er at om man ikke følger den fristen så kommer en ny frist, den var rundt 10.desember. Altså bare 20 dager igjen før det hele ville gå gjennom, og i romjula trengte jeg ikke bilen. Parkerte bilen den 10.desember på sikker plass som ikke noe tilsyn eller politi ville finne på å lete, og 2.januar troppet jeg opp på tilsynet for å betale omregistreringen. Case closed og penger spart En digresjon er at når jeg kom for å betale, så måtte Risløkka ringe tollvesenet for å få de til å endre summen på omregistreringa, for det hadde ikke vedkommende fullmakt til å gjøre selv. Ikke noe problem, og du trenger ikke engang å avskilte bilen.
Psyfoon Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Ringte for sikkerhetsskyld biltilsynet og spurte rett ut hvordan dette var. De sa, som det er skrevet i innlegget over, at hvis jeg leverer skiltene før jul og tar de ut rett etter nyttår, så slipper jeg unna med 1500kr istedenfor 6.500. Hun rådet meg faktisk til å gjøre det også Takk for mange gode svar, folkens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå