Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen nå er jeg lei av innbrudd, har hatt 3 stk i år.. 2 stk m3 motorer og 5 stk m3 girkasser borte..

åssen gjør dere med sikring av verksted?

selvom jeg har alarm får jeg ikke noe dekket fra forsikringen, da det er umulig å dokumentere hvad der er borte og prisen på bildeler ikke er enkel at vurdere... sattan...

nå skal jeg montere kameraovervåking så jeg kan se hvem der snoker rundt hos meg..

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Videoovervåkning er definitivt veien å gå. Kan også prøve med slik billigkamera man får som går i 8-12 timer og deretter spiller over igjen (funker knall i bil også, for å idenfisere ramp, felgtyver osv).

Nå vet jeg ikke hvor aktivt du har annonsert at du har mye deler i garasjen din her på forumet, men infostrømmen i forumet kan nok være lurt å revurdere (dette vet du best selv).

Anbefaler deg også å føre lister over alle personer som er inni garasjen din. Slik kan det være effektivt å backtracke i etterhånd. Nerdete måte, men den er veldig håndfast. En kompis av meg fant den skyldige i vennekretsen til en av de på listen. Det tar ikke så lang tid å sirkle inn råtne epler.

Skrevet

Høres ut som det er noen som vet hva de går etter, og gjerne har vært der flere ganger så sikkert lurt å prøve å få litt film av de ja!

Skrevet

Clas ohlson har overvåkingskameraer til en billig penge. det kan jo være greit å se der.

Samtidig så bør du jo se hvor de kommer seg inn,og evt sikre bedre der. Gitter eller stålskinner på innsiden av vindu etc.

forsterk dørkarm og inngangsdør er også en mulighet.

Skrevet

ja jeg har hatt mange innom, driver og selger en del bmw motorer og girkasser,

har kjøpt meg profft overvåking med hardisklagring.. blir bra det. har drevet med kameraovervåking imange år, men derfor skal jeg ikke montere hos meg selv :roll: nå håper jeg de kommer igjenn...

det er ikke enkelt å gå og mistenke alle som har vert innom, så jeg vil ha bildebevis denne gang, blir sprø av å gå og tenke på hvem det mon kan være.. må jo være noen jeg kjenner?? :(

Skrevet

Flere måter å løse det på :)

- Du kan hente tinga dine igjen på Melum, Siljan eller Drangedal.

- Alternativt flytte ut fra Grenland.

Jeg gjorde det siste. Aldri hatt innbrudd siden. Makan til søppelby.

Skrevet
Flere måter å løse det på :)

- Du kan hente tinga dine igjen på Melum, Siljan eller Drangedal.

- Alternativt flytte ut fra Grenland.

Jeg gjorde det siste. Aldri hatt innbrudd siden. Makan til søppelby.

haha :) da vet jeg ihvertfall hvem du sikter til :wink: han i siljan er sluttet mener jeg :)

ja der er mye styr her, men jeg tror det er det samme overalt hvor der er mange bmwfrelste samlet.. vet om ett par stykker i kr.sand og som driver med sånt :shock: så og flytte tror jeg ikke hjelper :roll:

Skrevet

Bevegelses sensorer og alarm koblet opp på GSM, da ringer telefonen din så fort alarmen utløses, videokamera er en mulighet hvis ikke tyvene tar med seg dette også, ellers så kan du jo koble opp en solid lastebil tute og alliere deg med naboene til verkstedet ditt, sett ut dusør i nærmiljøet så skal du se at telefonen begynner å ringe, det er alltid noen som lar seg friste til å sladre hvis dusøren er høy nok :wink:

Skrevet

sorry OT, men jeg har ikke lest EN ENESTE positiv ting om Skien på bimmers.no.

Hver setning (jeg har lest, vel og merke) som har inneholdt "Skien", har også inneholdt noe med enten tyveri, faenskap, hærværk, etc.

Bare meg som sitter igjen med denne følelsen? Helt sikkert mange trivelige folk derifra, men er tydeligvis noen som ødelegger for "alle andre". Jeg kommer ALDRI til å flytte til Skien. Ikke utifra hva jeg har lest på bimmers.no, hvertfall.

Kondolasjon til trådstarter. Tyveri er noe av det værste jeg vet.

Skrevet

Jeg sitter med samme inntrykk som deg "jonr-"

Forøvrig; om jeg var trådstarter ville jeg ikke valgt å annonsere på bimmers.no, og informere gud og hvermann om at jeg hadde installert overvåkningskamera.

Skrevet
Jeg sitter med samme inntrykk som deg "jonr-"

Forøvrig; om jeg var trådstarter ville jeg ikke valgt å annonsere på bimmers.no, og informere gud og hvermann om at jeg hadde installert overvåkningskamera.

Hvorfor ikke? Det har en preventiv virkning.. :wink:

Så lenge opptakene ligger utilgjengelig for tyvene (at de ikke kan ødelegge bevisene) så skal det vel være bra.

Skrevet

Kjipt det der, trådstarter. Kan jo holde ører og øyne åpne! :) Fler kamerater som driver med 3serie, og om jeg hører noe snakk om motorer tilsalgs for en billig penge, eller kasser, så veit jeg hvem jeg skal kontakte. Folk selger ikke slikt billig for ingenting.

Men ang. Skien/Grenland. Vi ligger jo nesten over Oslo - samme linje med Oslo, når det gjelder kriminalitet. Koselig by å være i og alt det der, men du skal passe på! Har også VELDIG mye å si HVOR i Skien du hører til og. Flere steder hvor det ikke er noen idioter, og andre steder det BARE er idioter ute på ferde. ;)

Skrevet
sorry OT, men jeg har ikke lest EN ENESTE positiv ting om Skien på bimmers.no.

Hver setning (jeg har lest, vel og merke) som har inneholdt "Skien", har også inneholdt noe med enten tyveri, faenskap, hærværk, etc.

Bare meg som sitter igjen med denne følelsen? Helt sikkert mange trivelige folk derifra, men er tydeligvis noen som ødelegger for "alle andre". Jeg kommer ALDRI til å flytte til Skien. Ikke utifra hva jeg har lest på bimmers.no, hvertfall.

Kondolasjon til trådstarter. Tyveri er noe av det værste jeg vet.

faktisk har skien/grenland ett veldig fint bmw miljø syns jeg.. der har vert noen enkelte der drev og stjal og styret, og ga skien ett veldig dårlig rykte.

det tar aldri lang tid før man finner ut hvem som har gjort det, men det skal bevises, og der sliter man litt med motorer/girkasser.

og det med alarm med gsm sender er ikke kult i det hele tatt.. tenk å få en tlf når du står i oslo en lørdags kveld.. da er det bedre ikke å vite noe.. og alarm til vaktselskab er ligeså sjanseløst, har jobbet i div større vaktselskab og det er ikke til å regne med.. iflg kontrakten har de plikt til å være på plassen innenfor 8 timer etter de har mottatt alarmen..

bilder funker...

Skrevet

hvis du får beskjed på tlf om at du har innbrudd så får du jo ringe til noen stor stygge kompiser som reiser opp og sjekker for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...