håk Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hei, ser i flere tråder at mange er blitt vedlig interessert i bilvask, og som derfor også er blitt veldig flinke. Hva er deres tips når det kommer til å vaske en veldig skitten bil? Tenker på å slippe å gnage asfaltstøv og til tider grus inn i lakken med svampen og lignende. Hva gjør dere egentlig? høytrykk, avfetting? noe annet som er et must? takktakk
Nøstbakken Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hei, ser i flere tråder at mange er blitt vedlig interessert i bilvask, og som derfor også er blitt veldig flinke.Hva er deres tips når det kommer til å vaske en veldig skitten bil? Tenker på å slippe å gnage asfaltstøv og til tider grus inn i lakken med svampen og lignende. Hva gjør dere egentlig? høytrykk, avfetting? noe annet som er et must? takktakk Første du trenger er god avfetting, kan anbefale Prickbort. La den virke i 2-3 min og så spyle GODT av med høgtrykk spyler . Så neste steg ville vært å bruke skum kanon viss du har det til høgtrykk spyleren din. Så skumlegger du bilen din med den og lar den ligge på i noken minuter og spyler gjen av bilen GODT. Neste blir å begynne å vaske bilen med såpe å vann. Bruk Mirofiber vaske hanske til å vaske med. Her er ein link som sikkert viser og forklarer litt bedre. http://www.detailersclub.no/forum/topic ... des-e220t/
bmwkizn Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Ha på avfetting/kjemisk. La det virke i et par minutter. Så spyler du godt over bilen med høytrykk før du vasker bil skikkelig. Kjøp en vaskehanske å vaske bilen godt med Husk kjøp en skikkelig bilshampoo
håk Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Okei, ja bruker jo stort sett avfetting så høytrykk før jeg går over på håndvasken... Når bruker man bilshampoo?
bmwkizn Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Ser jeg å nøstbakken la ut omtrent samma tips samtidig her
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Jeg bruker kun avfetting på felger og inni hjulbuer da den fjerner vosken på lakken. Videre så går jeg over bilen med høytrykk og varmt vann før jeg vasker bilen for hånd med vaskehanske, bruker da litt Zalo, grønnsåpe og bilshampo i vannet, dette fjerner salt og fett. Vasker så av bilen men høytrykk før jeg tørker den med pusseskinn. Dette gjør jeg med begge bilene som regel en gang i uken gjennom vinteren, hvis ikke det regner i to uker i strekk, da tar jeg den grundig i selvvasken på bensinstasjonen. Jeg vokser bilene flere ganger i året så da renner dritten enkelt av, ikke mye du trenger å tørke bilen heller da vannet bare perler seg
bmwkizn Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Jeg bruker kun avfetting på felger og inni hjulbuer da den fjerner vosken på lakken. Videre så går jeg over bilen med høytrykk og varmt vann før jeg vasker bilen for hånd med vaskehanske, bruker da litt Zalo, grønnsåpe og bilshampo i vannet, dette fjerner salt og fett. Vasker så av bilen men høytrykk før jeg tørker den med pusseskinn. Dette gjør jeg med begge bilene som regel en gang i uken gjennom vinteren, hvis ikke det regner i to uker i strekk, da tar jeg den grundig i selvvasken på bensinstasjonen. Jeg vokser bilene flere ganger i året så da renner dritten enkelt av, ikke mye du trenger å tørke bilen heller da vannet bare perler seg Du bruker ikke avfetting for at det tar voksen? Og du tror ikke zalo tar voksen? Zalo er VELDIG avfettende
Nøstbakken Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Jeg bruker kun avfetting på felger og inni hjulbuer da den fjerner vosken på lakken. Videre så går jeg over bilen med høytrykk og varmt vann før jeg vasker bilen for hånd med vaskehanske, bruker da litt Zalo, grønnsåpe og bilshampo i vannet, dette fjerner salt og fett. Vasker så av bilen men høytrykk før jeg tørker den med pusseskinn. Dette gjør jeg med begge bilene som regel en gang i uken gjennom vinteren, hvis ikke det regner i to uker i strekk, da tar jeg den grundig i selvvasken på bensinstasjonen. Jeg vokser bilene flere ganger i året så da renner dritten enkelt av, ikke mye du trenger å tørke bilen heller da vannet bare perler seg Du bruker ikke avfetting for at det tar voksen? Og du tror ikke zalo tar voksen? Zalo er VELDIG avfettende Huffhuff. .Stakkar bil.
Nøstbakken Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Bruk ikkje pusse skin på bilen din værtfall, Ta deg ein tur på bilxtra og kjøp deg : Såpe: Meguiars NXT Car wash Vaske hanske av Meguiars Og eit tøke handkle av typen meguiars som lagd av mircofiber som er meget skånsomt mot lakken.
Nøstbakken Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Ta å les det som står på denne linken . Der står det du trenger å vite om bilpleie http://www.detailersclub.no/artikler/guide/46
jml Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Kjøpte tørkehåndkle til Meguiars, ble ikke veldig inponert av det egentlig. En vanlig microfiber klut suger opp vannet bedre.
bmwkizn Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Anbefaler også en våtskrape og tørke bilen med isteden for pusseskinn. Og gjerne noen mikrofiber hånduker
Hyggmaister Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Om noen kan huske hvor den britiske tråden om en rød e36 m3 som ble "funnet" og kjøpt nedstøvet av en bilpleieguru? Gikk over den med avfetting, såpe, clay, shampoo, lufttørker, ripefjerning, polering og voks til titusenvis av kroner...for å ikke snakke om innvendig hadde masse bra bilder i tråden sin!
bmwkizn Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Om noen kan huske hvor den britiske tråden om en rød e36 m3 som ble "funnet" og kjøpt nedstøvet av en bilpleieguru?Gikk over den med avfetting, såpe, clay, shampoo, lufttørker, ripefjerning, polering og voks til titusenvis av kroner...for å ikke snakke om innvendig hadde masse bra bilder i tråden sin! Husker den tråden jeg å. Skal ligge link her på forumet en plass. det var en fyr som gikk grundig til verks det Men så ble bilen strøken etterpå å da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå