Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bruker ikke avfetting for at det tar voksen? Og du tror ikke zalo tar voksen? Zalo er VELDIG avfettende ;)

Nå bruker jeg Zalo i vannet når bilene er veldig skittene da, nøyer meg kun med bilshampo hvis de ikke er så ille.

Og det var det Meguiars tørkehåndklede jeg siktet til, kaller de bare for pusseskinn jeg da :wink:

Men jeg erfarer at du skal vaske bilen MYE med Zalo før det tar voksen, i allefall så lenge du har ordenlig voks som er lagt ordentlig på. En kamerat er profesjonell bilpleier, og det er han som tar bilene mine. Han sier jeg godt kan bruke Zalo, bare ikke så mye :)

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du bruker ikke avfetting for at det tar voksen? Og du tror ikke zalo tar voksen? Zalo er VELDIG avfettende ;)

Nå bruker jeg Zalo i vannet når bilene er veldig skittene da, nøyer meg kun med bilshampo hvis de ikke er så ille.

Og det var det Meguiars tørkehåndklede jeg siktet til, kaller de bare for pusseskinn jeg da :wink:

Men jeg erfarer at du skal vaske bilen MYE med Zalo før det tar voksen, i allefall så lenge du har ordenlig voks som er lagt ordentlig på. En kamerat er profesjonell bilpleier, og det er han som tar bilene mine. Han sier jeg godt kan bruke Zalo, bare ikke så mye :)

Jeg har jobbet med bilpleie i 6 år og jeg anbefaler ihvertfall ikke noen å bruke zalo. zalo er noe av det mest avfettene rengjøringsmidlet man kan bruke. å da sier det seg selv at man IKKE skal bruke det på polert bil.

Skrevet
Anbefaler også en våtskrape og tørke bilen med isteden for pusseskinn. Og gjerne noen mikrofiber hånduker ;)

Våt skrape !! Skeptisk.

Har ikkje prøvd det selv , men har bare lest og sett bilder av resultat etter bruk.. Å det var ikkje pent.

Ripper meget lett.

Skrevet
Jeg har jobbet med bilpleie i 6 år og jeg anbefaler ihvertfall ikke noen å bruke zalo. zalo er noe av det mest avfettene rengjøringsmidlet man kan bruke. å da sier det seg selv at man IKKE skal bruke det på polert bil.

Jeg har heller ikke blitt anbefalt å bruke det, følg med! Men Zalo i små menger av og til hadde vist ikke så mye å si, men nå sa han kanskje dette fordi jeg får voksa bilene mine 4-5 ganger i året :)

Skrevet
Anbefaler også en våtskrape og tørke bilen med isteden for pusseskinn. Og gjerne noen mikrofiber hånduker ;)

Våt skrape !! Skeptisk.

Har ikkje prøvd det selv , men har bare lest og sett bilder av resultat etter bruk.. Å det var ikkje pent.

Ripper meget lett.

Etter mine erfaringer så er jeg mer skeptisk til pusseskinn. o.l. men bruker man våtskrape så må man selfølgelig være forsiktig.Skader sjer som regel hvis man "kjiler"våtskrapa i lakken Men det er nok delte meninger der også :)

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt anbefalt å bruke det, følg med! Men Zalo i små menger av og til hadde vist ikke så mye å si, men nå sa han kanskje dette fordi jeg får voksa bilene mine 4-5 ganger i året :)

Ja han tjener jo penger vær gang du vasker bilen med zalo. Får da trenger den et nytt lag med voks :lol: Neida, men er ikke noe som heter "små" mengder med zalo da den er så sinnsykt konsentrat ;)

JEG ville vert forsiktig med å brukt det ihvertfall. men får jo bilen den pleien den trenger ellers, og ofte en polish så er det vel "forsåvidt" greit.

Skrevet
Om noen kan huske hvor den britiske tråden om en rød e36 m3 som ble "funnet" og kjøpt nedstøvet av en bilpleieguru?

Gikk over den med avfetting, såpe, clay, shampoo, lufttørker, ripefjerning, polering og voks til titusenvis av kroner...for å ikke snakke om innvendig :)

hadde masse bra bilder i tråden sin!

Husker den tråden jeg å. Skal ligge link her på forumet en plass. det var en fyr som gikk grundig til verks det :) Men så ble bilen strøken etterpå å da :)

Ja så sykt strøken og :) Håpte det var en annen klisterhjerne her inne som kunne huske hvilken tråd den var linket fra... :P

Skrevet

Ja han tjener jo penger vær gang du vasker bilen med zalo. Får da trenger den et nytt lag med voks :lol: Neida, men er ikke noe som heter "små" mengder med zalo da den er så sinnsykt konsentrat ;)

Hehehe! :lol: lur har han alltid vært :wink: Men det er jo sant det med at Zaloen er så konsentrat, skulle kanskje være litt forsiktig med Zalo. Man lærer noe nytt hver dag gitt :wink: Jeg trenger bare at noen gnir det inn av og til! hehe :lol::wink:

Skrevet

Hehehe! :lol: lur har han alltid vært :wink: Men det er jo sant det med at Zaloen er så konsentrat, skulle kanskje være litt forsiktig med Zalo. Man lærer noe nytt hver dag gitt :wink: Jeg trenger bare at noen gnir det inn av og til! hehe :lol::wink:

Skjønner den :)

Skrevet
Wohooo en halvtime med googling og graving av minner og jeg traff akkurat de rette søkeorda!! \:D/ Takk til min til dels enda fungerene klisterhjerne :)

Den absolutte referanse for de som måtte lure på bilpleie, svært godt dokumentert :)

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=80165

Det der var sykt. Men det var ikke den linken der jeg sikta til. det var en en fyr som holdt på med en E30 M3 jeg mente. No i samma duren det også :)

Skrevet

hmmm...... jeg kjører min i vaskemaskina i vinterhalvåret.

Og jeg er overbevist om at dette med masse vaskeriper etc forårsaket av vaskemaskin er en gammel "myte".

Er du rett for riper er svamp synderen

Skrevet

Denne hørtes litt skummel ut :?

Men det slår nok ikke han luringen jeg så på YX som stod å vasket panseret på en sort E39 med VINDUSVASKERNALEN :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...