Gå til innhold

Når får det være nok! Trodde jeg hadde en kvalitetsbil

Anbefalte innlegg

Skrevet
Siden du sier at du byttet radiatoren etter at den var ødelagt kan vi begynne å tenke på hvorfor radiatoren ble ødelagt. Jeg tipper den begynte å leke mellom selve radiatoren og ekspansjonstanken . Dette er pga høyt trykk i kjølesystemet som igjen kan skyldes flere ting. Siden du kjører den motoren du kjører tipper jeg at termostaten kanskje er begynt å fuske eller at vannpumpen er dårlig, noe som har gjort at trykket har økt og radiatoren har sprukket.

Jeg ville byttet vannpumpe og termostat uansett da de er nær slutten av sin levetid. Jeg tror dessuten ikke du har lyst å oppleve en koking midt på sommeren "in the middle of nowhere". Det har vi gjort :lol:

Har du en dårlig termostat har jeg opplevd at du aldri får luftet motoren skikkelig siden termostaten aldri åpner slik at luft slipper ut. Dermed er det mye luft i toppen slik at motoren på en måte begynner å koke inne i toppen og masse damp/trykk lages og du mest sannsynlig mister sirkulasjonen.

Men heeey, trenger ikke å være noen av de tingene. Kan jo prøve å sjekke kjølevæskenivå og lufting.

Hei! Ser du skriver at grunenn til lekkasje mellom ekspansjonstank og radiator skyldes overtrykk ofte? For min radiator så temmelig ny ut, og vannpumpen røk for ca 3 mnd siden så den ble byttet sammen med termostat. Radiatoren tok kvelden for 2 uker siden ca. Hva kan grunnen til at radiator røk? er snakk om m50b25 i e34. Har også problemer med varmluften akkurat som trådstarter har. Får varme med gasspådrag, men det ordnet seg litt med bytte av vannpumpe og termostat, og hjalp betraktelig å få bytte kjølevæske.

For meg høres det ut som at du har luft i systemet, så her er det bare å få luftet systemet skikkelig. Du har jo tross alt byttet alt det andre.

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Alltid vanskelig med biler, man vet aldrig.

Jeg er ikke blid for tiden, vi har en 2004 E46, 50.000km, den var på service i fjor sommer, "der er ikke noe galt med bilen" var beskjeden etter å ha betalt 9000,- for service. (inklusiv et billigt (900,-)forstag el. lign.)

Vi har fortsatt 9200 km til neste service, og ikke noen varselslamper, da dette skjer, bilen startes men kjøres ikke, avgass må sjekkes siger display, litt olie i eksosrør, bilen slås av etter kort tid. 3 dager senere prøver vi igjen, denne gang rød olielampe, påfyll av litt olie, fortsatt rød lampe etter 15 sekunder, bilen slås av, hentes av Viking, men han starter bilen opp for å kjøre den opp på lasteplanet.

Verkstedet ringer, ja, frossen kjøleveske, frossen veivhus ventilasjon, ødelagt katalysator, regning ca. 40.000,-, (jeg har en egen tråd om dette.)

Jeg kan godt betale, men jeg føler meg litt lurt av bilen. Jeg er ikke mekaniker, har aldrig hørt om veivhusventilasjon før....

Jeg hadde en dansk E30 320I fra 1988, i 2004 tok jeg den til Norge, men her ville de ha 70.000 i avgift på den bilen så jeg solgte den til min søster. Med den kunne jeg starte i minus 20 grader, der var aldrig noe problem, ikke før min søster selvfølgelig blæste motoren til helvete på motorveien fordi hun kjørte uten kjøleveske...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...