mAZE Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 morro med slike prosjekt her på bimmers.det meste i understellet blir vel 240 og selholm her eller? hvilken motor skal i? 3l 16v? jeg er litt spent på hvem som skal ratte denne? skrur litt RC bil jeg også Stemmer nok det.. Det meste innen Rallycross er bygget på 240 fortsatt. er nok tydelig at det funker. Så her blir det mye modifisering.Bilen skal ikke brukes i Divisjon 2, så da kan bilen bygges om såpass mye. Ellers måtte den ha vært stortsett original. 3L 16v som skal nedi ja. Skulle jo såklart ha hatt en bmw motor, men volvo motoren er såpass bra. Mange som har mye problemer med bmw motorene som blir brukt. (S14).
320it Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 får man kjøpt et nytt ribbet karosseri??? hva koster herligheten sånn ca`?
e30 tic Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 morro med slike prosjekt her på bimmers.det meste i understellet blir vel 240 og selholm her eller? hvilken motor skal i? 3l 16v? jeg er litt spent på hvem som skal ratte denne? skrur litt RC bil jeg også Stemmer nok det.. Det meste innen Rallycross er bygget på 240 fortsatt. er nok tydelig at det funker. Så her blir det mye modifisering.Bilen skal ikke brukes i Divisjon 2, så da kan bilen bygges om såpass mye. Ellers måtte den ha vært stortsett original. 3L 16v som skal nedi ja. Skulle jo såklart ha hatt en bmw motor, men volvo motoren er såpass bra. Mange som har mye problemer med bmw motorene som blir brukt. (S14). s14 føler eg går litt bedre, høres bedre ut, men om det er verdt di 100k ekstra kontra 16v volvo spørs jo:) 16v volo fungerer jo godt det også. at det kommer en til BMW i den klassen liker jeg
mAZE Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 100k ekstra for en S14 tviler jeg på gitt. Da snakker vi motor til 400k. Tror ikke de er så dyre, og dessverre er de ikke så holdbare. Og ei heller noe mer effekt. Se på Terje Morstad (Mekonomen M3'n), han har hatt 2 motorras i år. Det koster fort litt da.
mAZE Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 får man kjøpt et nytt ribbet karosseri???hva koster herligheten sånn ca`? Ett råkarosseri må du ut med 50k +moms for minimum.
Just-turbodiesel Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 dere har valgt helt riktig motor og dette blir grisegromt! Er INGENTING som overgår en helverst 2.9-16v evo motor. Udiskutabelt.. det er en motor som får alle BMW-motorer til å bli kjedelige. Utrolig grov lyd i de motorene.. Heldigvis blei det ikke en trist s14 i denne, det er bra.. hvis du først skulle hatt BMW-motor måtte det vel blitt s38, men det er jo ikke bra med tanke på vektfordeling og vekt så.. hehe Jeg skjønner ikke hvordan folk kan like en s14-lyd.. jeg liker både BMW og Volvo, men noe tristere lyd enn s14 har jeg aldri hørt i nasjonal rally/rallycross, det har jeg vært på siden jeg kunne krype og gå så.. men smak og behag
e30 tic Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 100k ekstra for en S14 tviler jeg på gitt. Da snakker vi motor til 400k. Tror ikke de er så dyre, og dessverre er de ikke så holdbare. Og ei heller noe mer effekt.Se på Terje Morstad (Mekonomen M3'n), han har hatt 2 motorras i år. Det koster fort litt da. var kansje å ta litt i, men dem er dyrere skal dem bygges enn volvo. eg for min del syns det er helt greitt med volvo ettersom eg syns s14 toppene bør få stå i et pent m3 karosseri ikke er det lett å få tak i topper heller.
mAZE Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 dere har valgt helt riktig motor og dette blir grisegromt!Er INGENTING som overgår en helverst 2.9-16v evo motor. Udiskutabelt.. det er en motor som får alle BMW-motorer til å bli kjedelige. Utrolig grov lyd i de motorene.. Heldigvis blei det ikke en trist s14 i denne, det er bra.. hvis du først skulle hatt BMW-motor måtte det vel blitt s38, men det er jo ikke bra med tanke på vektfordeling og vekt så.. hehe Jeg skjønner ikke hvordan folk kan like en s14-lyd.. jeg liker både BMW og Volvo, men noe tristere lyd enn s14 har jeg aldri hørt i nasjonal rally/rallycross, det har jeg vært på siden jeg kunne krype og gå så.. men smak og behag 3,0L, ikke 2,9.. Og grunnen til at vi bruker den, er jo fordi den sitter i S40'n som har blitt brukt de to siste årene. Har de fleste delene der. Det som trengs å lages er glassfiber, da det ikke finnes andre slike biler som denne. Så må lage alt fra grunnen, så og si.. Foruten noe av fronten som Håbjørg har kjørt med noen år. Men det er E87, så passer bare fronten evt. Men, den fronten er litt kjedelig. Blir vel M-front++ Det hadde jo vært artig å satt inn den nye M3-motoren, men den veier nok litt for mye. Den det blir knall vektfordeling på denne. 1serien er ett utrolig genialt karosseri å bygge rallycrossbil av. Rart ingen har gjort det enda. Så vi blir de første.. (Vet det bygges en til, men den står i samme verkstedet som vi har. hehe)
oddis Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Dette ser virkelig tøft ut! Har lenge drømt om å kjøpe en 1 serie chassi selv og lage dedikert banebil av det, så her blir jeg følgende med. Har sett noen 1 serier som går som is-rallybiler med midtmotor og 4x4 nede i Italia og Sveits. Hva slags girkasse kjører dere med? Blir det viderebygging av orginal understellslayout, eller lager dere helt nye premisser med eldre oppsett, ala McPherson? Vil tro det kanskje er mer responsivt rundt en rallycrossbane enn z og a- armer (?). Lykke til. Blir det tur til Finnskogbanen så skal jeg bort på studiebesøk vet jeg!
mAZE Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 Er det 1serie coupe de bruker der? Har søkt mye på nettet, men har ikke funnet noe. Bare av E87. Understellet er bygget helt fra grunnen, men vet ikke hva. Har fint lite greie på dette, kan komme tilbake til det. mye bygget på 240. Husker ikke merket på kassa, men det er ei dogshift av en eller annen type. Blir ikke noe på flisa neste år. Første gangen på mange år at det ikke er NM runde der. Synd. Du får ta turen til Gardermoen evt. 1-2september, siste NM runde. Skal også kjøre i Arvika 1.runde i Rallycross Norden. Samt 7 andre løp, men de er litt lenger unna.
aldokken Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 dere har valgt helt riktig motor og dette blir grisegromt!Er INGENTING som overgår en helverst 2.9-16v evo motor. Udiskutabelt.. det er en motor som får alle BMW-motorer til å bli kjedelige. Utrolig grov lyd i de motorene.. Heldigvis blei det ikke en trist s14 i denne, det er bra.. hvis du først skulle hatt BMW-motor måtte det vel blitt s38, men det er jo ikke bra med tanke på vektfordeling og vekt så.. hehe Jeg skjønner ikke hvordan folk kan like en s14-lyd.. jeg liker både BMW og Volvo, men noe tristere lyd enn s14 har jeg aldri hørt i nasjonal rally/rallycross, det har jeg vært på siden jeg kunne krype og gå så.. men smak og behag Har du i det hele tatt hørt motoren til Terje Morstad sin BMW M3? Eller Ole Habjørg sin 120i som går i EM? Og både Morstad og Haugan fikk vel bevist at BMW motorene simpelten går værre enn Volvo motorene i år. <---- Morstad med M3'n på Gardermoen i år.Men prosjektet blir gromt! Hjulavstander osv minner veldig mye om E30 som jo er ett veldig bra utgangspunkt i Rallycross. Gleder meg til å se denne i Arvika til neste år!
Jørgen-Fastbmw Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 dere har valgt helt riktig motor og dette blir grisegromt!Er INGENTING som overgår en helverst 2.9-16v evo motor. Udiskutabelt.. det er en motor som får alle BMW-motorer til å bli kjedelige. Utrolig grov lyd i de motorene.. Heldigvis blei det ikke en trist s14 i denne, det er bra.. hvis du først skulle hatt BMW-motor måtte det vel blitt s38, men det er jo ikke bra med tanke på vektfordeling og vekt så.. hehe Jeg skjønner ikke hvordan folk kan like en s14-lyd.. jeg liker både BMW og Volvo, men noe tristere lyd enn s14 har jeg aldri hørt i nasjonal rally/rallycross, det har jeg vært på siden jeg kunne krype og gå så.. men smak og behag Har du i det hele tatt hørt motoren til Terje Morstad sin BMW M3? Eller Ole Habjørg sin 120i som går i EM? Og både Morstad og Haugan fikk vel bevist at BMW motorene simpelten går værre enn Volvo motorene i år. <---- Morstad med M3'n på Gardermoen i år.Men prosjektet blir gromt! Hjulavstander osv minner veldig mye om E30 som jo er ett veldig bra utgangspunkt i Rallycross. Gleder meg til å se denne i Arvika til neste år! Har lest sinnsjukt mangen innlegg av BMW-745iA, og har kun tenkt "jæævla idiot" når eg leser.. Eg ser dette var ditt første innlegg her på forumet, og du har kanskje registrert deg kun for å svare på hans innlegg, noke som er bra på en måte, men om du leser litt av det han har bidratt med her inne, so forstår du kanskje att fyren er totalt idiot, og en gidd faktisk ikkje å kaste vekk energi på å svare på hans innlegg.. Nok om det velkommen til forumet, kanskje vi kan legge denna diskusjonen død og ikkje ødelegge tråden til maze..
mAZE Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 Blir den ødelagt for mye, sletter jeg bare unna noen innlegg jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå