andreastrones Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 En E46 320 er da ikke levert originalt med M3 originalfelger De ble kun levert originalt med M3. m-tech felger derimot kan bilen ha vært levert originalt med, dette burde Strandveien Auto eller Gs-bildeler enkelt kunne dokumentere. Så tror jeg samtidig trådstarter bør vurdere å bytte forsikringsselskap dersom han har normal kjørelengde(Noe som er trolig siden han jobber på sjøen) og ikke har en enormt lav bonus. Min 320 koster meg ca 1/3 av trådstarters forsikringssum i året hos gjensidige Åh, så ikke at trådstarter kjørte dette... Men, da blir det vel bare å få en utskrift av hva bilen er levert med orginalt fra nærmeste BMW-forhandler, få dem ti lå oppgi en veiledende pris på disse, og plusse på 10.000 kr da i ekstrautstyr.. Eller?
Mexos Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Åh, så ikke at trådstarter kjørte dette... Men, da blir det vel bare å få en utskrift av hva bilen er levert med orginalt fra nærmeste BMW-forhandler, få dem ti lå oppgi en veiledende pris på disse, og plusse på 10.000 kr da i ekstrautstyr.. Eller? Det spørs jo helt om felgene som ble stjålet fra din bil kostet 10 000 mer enn de originale. De originale m-tech hjulene er ikke billige, så hvis du hadde hjul på bilen som kostet over 10 000mer enn disse så hadde du meget kostbare hjul. Var dette hjul som du hadde montert på selv, eller fulgte de med bilen? Vet du om det er hjul som ble levert originalt med bilen eller ble de ettermontert? Din første oppgave er å få dokumentert hvilke hjul du hadde på bilen din, så får du eventuelt diskutere sum med forsikringsselskapet i ettertid. Det kan ikke være de jeg har avbildet her? Det er isåfall originale 18" m-tech hjul som ble levert som originalt ekstrautstyr til E46. De koster 31 000kr på gs med dekk. Dersom de fulgte originalt med din bil burde du få erstattet hele summen da de bør karakteriseres som en bildel og ikke ekstrautstyr mener nå jeg. Jeg har selv disse hjulene og blir de stjålet og jeg ikke får erstattet hele summen blir jeg forbanna.
HMW Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Jeg hadde breyton 19" på min 540.. disse ble skadet pga en kjetting som lå over motorveien. Fikk tilbake nypris på felgene (selvsagt) og for to dekk.. som også var nesten nye. Trur jeg fikk utbetalt 38 ellno etter egenandel var trukket.. Mulig dette stiller seg annerledes ettersom de ble ødelagt? De var ihvertfall ikke originale på bilen når den var ny.
Mexos Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Jeg hadde breyton 19" på min 540.. disse ble skadet pga en kjetting som lå over motorveien.Fikk tilbake nypris på felgene (selvsagt) og for to dekk.. som også var nesten nye. Trur jeg fikk utbetalt 38 ellno etter egenandel var trukket.. Mulig dette stiller seg annerledes ettersom de ble ødelagt? De var ihvertfall ikke originale på bilen når den var ny. du hadde ihvertfall en enklere sak som kunne bevise at hjulene sto på bilen iogmed at du hadde de ødelagte hjulene å henvise til. Men fikk du disse hjulene erstattet av forsikringen eller de som var ansvarlige for kjettingen?
HMW Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 ettersom dette var på e6 kl 0200 på natta så var det vanskelig å få tak i han som hadde mistet kjetting.. den lå tvunnet over hele veien så var ganske tykk. Jeg lå bak lastebil og la meg ut for å kjøre forbi og der lå den... fikk nesten ikke sett den før det smalt. Derfor.. fikk jeg jo dette på min egen forsikring. MEN.. hva med å sjekke opp hva bilen faktisk ble levert med?? Org. felger med dekk levert fra BMW er ikke akkurat billig.. det er dumt å prøve å tyne forsikring for mest mulig penger... bedre å få en grei sum og være fornøyd med det. Vet ikke om felgene dine var HELT strøkne med nye dekk.. men er jo begrenset hva det er verdt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå