BMW-Coupe Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=592718 Helt utrolig, mange som gir blaffen tydligvis og bare gjemmer seg bak solskjermen osv. Skjønner at politiet reagerer når noen har gjort dette hele 50 ganger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 min mening til løsning er at vis eier ikke klarer og oppgi hvem som har kjørt bilen i slike tilfeller så gis boten til eieren.. da blir det meste løst.. vil nok påstå at alle vet hvem som har lånt bilen og at de som evnt har lånt den vet hvem som kjørte osv osv.. JEG ville iallefall ALDRI lånt bort bilen til ukjente! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 HVa er vitsen sånn egentli ? De som gjemmer seg for camerae er jo fullstendig klar over cameraet da? Er ikke det like lett å bare bremse ned til 50kmt ? sliper å få politiet på seg osv...Idiotist mener nå jeg, sånne folk vil bli fratatt lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Snakk om barnslig oppførsel. Stakkars Jævler! Helt enig i at den registrerte eier av bilen automatisk burde få tilsendt boten dersom føreren ikke kan identifiseres. Hvis man ikke vet hvem som kjører ens egen bil, får man bare ta den støyten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Men jeg forstår helt ærlig egentlig ikke vitsen med fotoboksene. Jeg for min del kjører gjevnt over, såpass fort at jeg bremser ned til hver eneste fotoboks. Ikke at jeg kjører svin, eller kjempefort over alt,- for det gjør jeg ikke, men fotoboksene er som regel plassert på oversiktlige plasser, hvor en litt høyere fart (95 i 80sonen) ikke utgjør en spesiell risiko. Jeg har blitt tatt i fotobokser 3 ganger, og alle gangene har jeg kjørt taxi,- og da kjører jeg konsekvent i fartsgrensen, og de gangene jeg har blitt tatt- har vært fordi kunder har distrahert meg såpass at jeg har "glidd" opp til 87-88kmt.. Dette virker overhodet ikke preventivt på meg i det hele tatt, da jeg har mitt kjøremønster uansett.. De kan heller stå med laseren i 30soner osv, hvor høyere fart faktisk utgjør en reell risiko. hvor mange ulykker har det vært i fløyfjellstunellen grunnet høy fart? Hvor mange kjører alt for fort inni der? Rart politikerne ikke ser sammenhengen, annet enn at det er en fin melkemaskin. Men jeg forstår at dem reagerer når folk kjører forbi i nesten dobbel fartsgrense og solskjermen nede.. Da blir saken enn litt annen enn mine 15-20 over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiva Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Hvis ikke bilen er meldt stjålet, så burde boten bli sendt til bileieren, vet du ikke hvem som har brukt bilen din så har du problem!! Blir for dumt at politiet skal bruke masse ressurser på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 disse personene må være folk med dårlig utviklede antenner for hva som er akseptabelt,samt muligens et oppmerksomhetsbehov de trenger dekket. - Noe så tåpelig. gjør du noe sånt 50?!?! ganger sier det seg selv at politiet lar det gå sport i å ta deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Er det ikke sånn at om man låner bort bilen, og den som låner den blir tatt i fotoboks, så kan de ikke kreve at jeg sier hvem som kjørte bilen, om det er nær familie eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 hvor mange ulykker har det vært i fløyfjellstunellen grunnet høy fart? Akkurat dette er i mine øyne et dårlig eksempel, da det titt-og-ofte smeller i tunnelene her i hordaland, men jeg skjønner absolutt poenget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Skru av skiltet vis man skal kjøre fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Få ned de %¤&&""% & "%¤¤@@ fotoboksene!! jeg har blitt knipsa 2 ganger en gang så kjørte jeg 56 Km/t i 50 sone og det mener jeg er litt drøyt, går an å glemme seg enkelte ganger andre gangen så kjørte jeg 92 i 80 sone og føler ikke det var så alvorlig heller det som irriterer meg mest var att jeg låg mitt i køen og verken de foran meg eller de etter meg ble knippsa, ble blenda som F da det smalt av var mørkt og den gammle typen blitts! Fotobokser er en del av snik overvåkingen vi finner oss i og bare følg med det blir mere og mere overvåking snart skal de vel sette inn GPS i alle biler sånn som de har gjort i Nederland unskyldningen er att de tar veiavgift pr kjørte Km men det er også overvåkning på høyt plan da de kan se hvor du har vært det siste året!! eller så lenge du har hatt bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Funker dårlig med designen på boksene hær til lands.. Men desse boksene er rett å slett KUN for å drive inn penger.. kjører forbi to bokser på vei til jobb, alltid ett hellvetes kaos forbi desse boksene! Folk skal nedi 40km/t når de passerer. (60 sone) Blir det rene kaoset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Skaper mye kaos de boksene...Folk flest e livredde og bremser ned til MINST 10 under fartsgrensa. Har blinka 3 ganger for meg, men bare fått 1 "regning". De andre ble sikkert forkasta pga solskjerm e.l... Men å spekulere i det og bare peise på 50 ganger blir litt drøyt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lucio Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Ååååå! Gjør meg så sinna! Det er helt idiotisk. Der går mine fordømte skattepenger på at politiet skal komme hjem til slike drittunger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå