stkongsv Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Heisan, Vurderer å kjøpe en E91 325D og har et spørsmål angående differensialen på desse bilene... Har sålagt bare prøvekjørt en -08 318D M-sport og en -06 320D. Desse to bilene oppførte seg etter min mening veldig forskjellig med ASC/DSC avslått. 318'en oppførte seg som en bil med diffbrems mens 320D'en ble som en 1-hjuls trekker når man gav litt mye gass f.eks i sving. Var dette 2 forskjellige differensialer, eller var det bare det stivere oppsettet i M-sport bilen som lurte meg til å tro noe annet? Ifølge BMW så er det ikke forskjell i drivverket på en M-sport utgave. Er det noen som vet mer om emnet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 M-sport er vel bare senk, stivere dempere? og sånn stabstag? Drivlinjen skal være urørt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stkongsv Skrevet November 28, 2009 Forfatter Share Skrevet November 28, 2009 Ja, det var det jeg fikk høre fra BMW her i Bergen også. Hva slags differensial står det i desse bilene da? Er det en åpen eller diffbrems? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Åpen. Kun M-biler som har noe diffbrems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stkongsv Skrevet November 28, 2009 Forfatter Share Skrevet November 28, 2009 Æsj.. Litt jalla av et merke som skryter av fokus på kjøreglede og sportslighet at det ikke er valgbart som ekstrautstyr engang... Spesielt på motorsterke biler som 335i/d - stakkars tractioncontrol. Takk for kjappe svar iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Du er ikke den eneste som etterlyser dette... Traction-contol på 335d har nok å gjøre ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 Æsj.. Litt jalla av et merke som skryter av fokus på kjøreglede og sportslighet Jeg tror du er på feil merke. Dette er noe av det siste BMW har lansert: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå