Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Lang venteliste Jøran :wink:

Drillen tok kvelden akkurat da jeg var ferdig med finpoleringen, så nå får jeg ikke polert noe mere før jeg får skiftet børster, evt kjøpt ny kraftig drill. Så om noen har en seriøst kraftig drill de vil kvitte seg med, er det bare å si fra :wink:

Sliter en del utstyr denne renoveringen #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Lillestrøm på messe nå i helga, så jeg rekker nok uansett ikke noe polering før neste uke. Skal prøve å bestille nye børster til drillen i dag, så får vi se om det ordner seg. Gammel blå Bosch er jo kostbare saker, så jeg håper den lar seg fikse, og at ikke ankeret er utslitt :P

Skulle kanskje hatt en litt kraftigere drill da.

Kan uansett begynne så smått på dine Haakjin, da det er en god del jobb før det er klart for polering :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte! Nå må jeg jo polere opp framfelgene mine for og stå i stil med disse:) dyktig kar du eivind!

Bare hyggelig å kunne bidra :wink:

Som nevnt tidligere her så skal jeg bort i helga, så om du vil hente ringene i løpet av helga kan du si fra på tlf sånn at jeg får forklart hvor de ligger :)

Skal bestille nye børster til drillen i morgen, så da er jeg nok i gang igjen over helga, med pussingen hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt prosjekt: 8x16" BBS RS

339633ky2s3m0p5vth8o.jpg

eyofzz0501j1n1jybuwu.jpg

Dette er mere som et storprosjekt, da det er en del "feil" som har blitt gjort med disse tidligere :wink: Dette gjelder hovedsaklig lakkeringen. Anleggsflatene på sentrene har fått seg et tykt lag med lakk, så den må bort igjen. Ellers er det litt mye lakk i sentret der dekslene skal sitte, sånn at de ikke passer med letthet når de skal skrus fast.

Mitt oppdrag er å pusse og polere felgringene, fjerne lakk som ikke skal være der den er, stålbørste boltene, og sette alt sammen sånn at felgene hvertfall blir presentable :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å fjerne lakk på anleggsflatene nå i kveld, men rakk bare 2 senter før jeg gikk tom for malingsfjerneren jeg har hatt suksess med nå lenge. Prøvde en annen type Gjøco malingsfjerner jeg hadde, men det var bare noe dritt :evil:

Får heller begynne på ringene i morgen, og vente med sentrene til jeg får tak i skikkelig malingsfjerner igjen.

Gjøco Basol 48 funker fjell:

k8cjod1tacnc0mrn33rr.jpg

Sånn, så er vi nede på bart metall igjen :)

u1pmsf3v7ysi1rc07whr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke som beskyttelse rundt splitboltene?

Hva som skal gjøres med disse i etterkant av poleringen vet jeg ikke helt da det ikke er mine felger. Har hørt forskjellig om både Autobahn og div. andre produkter, men har ikke rukket å teste ut noe selv. Hva bruker du da Tore? :)

Fikk hvertfall Duxola malingsfjerner`n i posten i dag, så det blir vel en ny økt i morgen igjen tenker jeg. Grovpuss på èn felgkant gjenstår, samt finpuss på alle :)

Har ikke fått børstene til drillen ennå heller, så det tar nok en stund før jeg får ferdigstilt og montert dem helt sammen :)

Dagen i dag ble brukt til å inspisere en hårete E21 på Moldestukets Show`n Shine :)

Gromt arbeid og knall resultat! :applause:

Slitsomt tålmodighetsarbeid :wink:

Men litt interessant å holde på med også da, hvertfall når det ikke haster veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...