Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Imponerende arbeid som vanlig :)

Bruker du å maskere opp før du smører på malingsfjerneren?

Maskerer om det er i nærheten av noe som skal vises, men ellers prøver jeg bare å være nøyaktig og pirkete når jeg påfører :)

Har fått tak i Duxola Gel som skal testes:

7go5pkzj289kevfnmz68.jpg

EDIT: DUXOLA GEL VIRKET IKKE TIL DETTE FORMÅLET :twisted:

Må vel få tak i vanlig Duxola, eller evt. Gjøco Basol igjen.

Pussa anleggsflatene på ringene og tønnene med benkesliper m/stålbørste:

9mcduv5mzbnawl547mol.jpg

nguzkxuzv3m7t09wjq98.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke som beskyttelse rundt splitboltene?
Hva som skal gjøres med disse i etterkant av poleringen vet jeg ikke helt da det ikke er mine felger. Har hørt forskjellig om både Autobahn og div. andre produkter, men har ikke rukket å teste ut noe selv. Hva bruker du da Tore? :)

Anbefales å eloksere dem f.eks. Bedre det enn polering imo. Uansett, hvis du pusser dem uten å gjøre en bra etterbehandling så begynner de å ruste etter 2 timer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med felgene mine? :D

Har vært litt travelt de siste dagene, men nå har jeg hvertfall fjernet lakken fra de stedene det ikke bør være lakk, samt børstet rene alle anleggsflater for gammel pakningsmasse o.l.

Alle ringene er ferdig grovpusset (største drittjobben), og jeg har begynt på finpussen (ikke fullt så stor drittjobb) :wink:

Venter forresten fortsatt på nye børster til drillen, så jeg får uansett ikke polert noe før det er i orden.

Største dilemmaet med disse felgene er vel temaet som Torek nevner her i et tidligere innlegg, altså boltene.

Jeg prøvde å koke dem i sitronsyreløsning for å løsne dritten, for så å børste av med benkesliper m/stålbørste. Blir forsåvidt blanke igjen, men som Torek antyder her så vil de nok irre etter kun kort tid igjen, siden beskyttelsen på boltene fjernes helt under denne prosessen. Eloksering er nevnt som løsning, og det anbefalte jeg vel også her tidligere om jeg ikke husker feil.

Men jeg kan godt sette dem sammen, og så får du heller demontere og sende boltene til eloksering senere en gang det passer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med felgene mine? :D

Har vært litt travelt de siste dagene, men nå har jeg hvertfall fjernet lakken fra de stedene det ikke bør være lakk, samt børstet rene alle anleggsflater for gammel pakningsmasse o.l.

Alle ringene er ferdig grovpusset (største drittjobben), og jeg har begynt på finpussen (ikke fullt så stor drittjobb) :wink:

Venter forresten fortsatt på nye børster til drillen, så jeg får uansett ikke polert noe før det er i orden.

Største dilemmaet med disse felgene er vel temaet som Torek nevner her i et tidligere innlegg, altså boltene.

Jeg prøvde å koke dem i sitronsyreløsning for å løsne dritten, for så å børste av med benkesliper m/stålbørste. Blir forsåvidt blanke igjen, men som Torek antyder her så vil de nok irre etter kun kort tid igjen, siden beskyttelsen på boltene fjernes helt under denne prosessen. Eloksering er nevnt som løsning, og det anbefalte jeg vel også her tidligere om jeg ikke husker feil.

Men jeg kan godt sette dem sammen, og så får du heller demontere og sende boltene til eloksering senere en gang det passer? :)

Ja, du kan godt bare montere sammen slik de er nå, vill uansett kjøpe nye bolter til neste sesong kanskje, da jeg har planer om å bygge om til 17'' uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun våtsliping, polering, pussing av bolter og sammensetting igjen nå :wink:

Kommer bildeupdate etterhvert som det skjer mere spennende ting enn at jeg sitter med en felgring foran meg og tørrsliper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg finpolert ytterringene, pussa ferdig alle boltene, og senterdekslene passer :wink:

Har montert sammen en felg nå, så jeg rekker vel resten i løpet av uka :)

Tynt lag med silikon som strykes jevnt på rundt anleggsflaten:

gu6v0z24zylngnlx2oss.jpg

Sentret montert:

b7mzp67eb7akei0r6j3z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...