Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for det gutter :)

Skal ta en liten pause nå, så kommer jeg vel sterkere tilbake med nye prosjekter etterhvert jeg får bedre tid :)

Skrevet

Må bare si tusen takk for at du pussa opp felgene mine Eivind! Langt mer fornøyd enn forventa. De blir på den grønne e28n først med coilovers da Jørgen ;p Har ikke råa til noe lakk enda :D

Skrevet

Du må bare huske på at spesielt boltene må vedlikeholdes godt siden de ikke er beskyttet av noe som helst akkurat nå. Hør med de andre gutta uti Kr.sund som driver litt med felger om de har noe å anbefale. Flere der som er dyktige på dette området har jeg sett :)

Skrevet
skal ikke se bort i fra at du kan få ett oppdrag ifra meg snart Eivind ;)

Snart og snart, blir ikke noe mere felgrenovasjon før E38`n har fått seg ny motor hvertfall :wink:

Er de ikke ferdig renovert de felgene du ønsker deg da? :wink:

:applause: Helt sykt hvor bra du gjør jobben, og hvor konge strøkene felgene bli :D

Hva har du pussa boltene med ?

Må huske på at bilder lyver ørlittegrann da Yngve, men noget blankere enn de var er de hvertfall, hehe :wink:

Jeg kokte boltene i sitronsyreløsning en liten stund, sånn at dritten ble lettere å pusse bort med benkesliper m/stålbørste. Prøvde først uten koking, men det funka dårlig. Vet at all beskyttelse blir borte under en sånn prosess, men eloksering var visstnok ikke aktuelt akkurat nå, så da ble det en midlertidig løsning. Krever mye vedlikehold, men det blir ikke mitt problem :wink:

Har forøvrig fått tak i et sett med skrudde OZ Racing som skal renoveres senere, og da tenkte jeg å prøve sort eloksering på boltene siden det originalt er sort senter på disse.

Skrevet
Godt å se at gamlefelgene mine får seg en skikkelig gjennomgang !:)

Vet at de blir godt behandlet på prærien ;)

Tidkrevende prosjekt du kvittet deg med, hehe :wink:

Skrevet
Godt å se at gamlefelgene mine får seg en skikkelig gjennomgang !:)

Vet at de blir godt behandlet på prærien ;)

Tidkrevende prosjekt du kvittet deg med, hehe :wink:

Hehe, var vell igrunn derfor jeg greide og gi slipp på dem og!

Viste det var noen timer som måtte til for å få dem bra :?

• 2 weeks later...
Skrevet

Sånn som på bbs rs felgane, er det ikkje lakk i det heile tatt på pakningsflata som skal mot tømnne og ytterring?:)Vil ikkje det korrodere og bli stygt der etter kvert eller held deg seg med silikonen?

Skrevet

Med et skikkelig lag silikon skal det ikke være noe problem at det ikke er lakk på anleggsflatene nei :)

Kan til nød "godkjenne" original lakk (eller proff lakkering), men det kan være fare for ujevnheter dersom anleggsflatene er "hobbylakkerte" hvertfall. Sikkert noen som vil være uenig med meg her, men jeg føler hvertfall det er tryggest å fjerne gammel lakk ved montering.

Skrevet
Med et skikkelig lag silikon skal det ikke være noe problem at det ikke er lakk på anleggsflatene nei :)

Kan til nød "godkjenne" original lakk (eller proff lakkering), men det kan være fare for ujevnheter dersom anleggsflatene er "hobbylakkerte" hvertfall. Sikkert noen som vil være uenig med meg her, men jeg føler hvertfall det er tryggest å fjerne gammel lakk ved montering.

Skjønner:)Skal få mine felgar profflakkerte så får sjå kva eg bestemmer meg for, men kan jo maskere av annleggsflatene:)

Du som jobbar mykje med felgar, veit du om det er mulig og oppdrive nye ringar og skruer til ASA felgar?Har nåken gamle 3-delte felgar som skal pussast opp..Veit ikkje kva dei heiter, men dei ser sånn ut:

DSC03901.jpg

Skrevet

Litt usikker på akkurat ASA-felger, men jeg ville tatt kontakt med noen som importerer/forhandler ASA, så vet sikkert de om det er mulig å skaffe ringer o.l. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...