Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra ;) Jada, det gjør det.. De ser jo ikke ille ut...meeeen, de er ikke delt i tre deler, med blankpolert kant ;)

Japps, skal til trondheim neste helg, så kanskje jeg allerede da tar å kaster de i bilen og legger de i garasjen deres. Drar litt tidlig, og blir jo en liten omvei å svingen innom Halsa.. Så vi får se. Kan hende jeg tar en tur senere i sommer i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har greie på dette med oppussing av felger, 635csi.

Derfor skal du få et spørsmål av meg. Jeg har noen felger som tidligere har vært kantkjørte litt, hadde spesielt et dypt hakk i kanten.

Når jeg pussa dem opp, gjorde jeg mye av det samme du gjør med felgene du pusser opp, men slike dype hakk blir jo ikke så veldige pene uansett, siden det mangler endel metall der. Hva kan man gjøre med det? Fins det noe fyllere eller noe slikt som ser bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stikk innom når det passer det Jørgen :)

thewiz:

Jeg har ennå ikke vært borti så store hakk at jeg har hatt behov for å fylle dem med noe før renovering. Ser egentlig for meg at alusveising og sliping er beste alternativ i tilfelle. Kunne alltids prøvd med kjemisk metall (pasta), men i såfall skulle det sikkert vært en type med mye alu.innhold. Tenker da på om det er mulig å få den overflaten like blank som resten av felgen.

Har en type kjemisk metall liggende, så jeg kan prøve dette når jeg får mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Normalt bruker jeg kun benkesliper med stålbørste. Prøvde dette først på disse også, men måtte koke dem en stund i svak sitronsyreløsning for å få løsnet dritten/belegget før jeg gikk løs med stålbørsta fant jeg ut. Fjerner naturligvis all beskyttelse på boltene med denne prosessen, så de bør behandles i etterkant.

Eier av felgene var klar over det, for jeg ville foreslå eloksering i utgangspunktet, men han skulle heller ta det senere da det hastet litt med å få felgene ferdige til sesongen.

Nå ble forresten disse aktuelle BBS RS`ene stjelt på Åfarnes i Romsdalen natt til i dag, så om noen ærlige sjeler her inne ser at noen i nabolaget "plutselig" har fått seg 16" BBS RS, så send en pm til Haakjin her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt bruker jeg kun benkesliper med stålbørste. Prøvde dette først på disse også, men måtte koke dem en stund i svak sitronsyreløsning for å få løsnet dritten/belegget før jeg gikk løs med stålbørsta fant jeg ut. Fjerner naturligvis all beskyttelse på boltene med denne prosessen, så de bør behandles i etterkant.

Eier av felgene var klar over det, for jeg ville foreslå eloksering i utgangspunktet, men han skulle heller ta det senere da det hastet litt med å få felgene ferdige til sesongen.

Nå ble forresten disse aktuelle BBS RS`ene stjelt på Åfarnes i Romsdalen natt til i dag, så om noen ærlige sjeler her inne ser at noen i nabolaget "plutselig" har fått seg 16" BBS RS, så send en pm til Haakjin her på forumet.

takker, har ett sett med skruer til RSene min som jeg tenkte pusse opp :) har ett sett med RS som har høyglanspolert senter, dette noe du har prøvd eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil slippe å etterbehandle de boltene dine jevnlig, så anbefaler jeg å sende dem til Vestby Galvaniske for eloksering. De kan tilby både sølv, gull og sort eloksering hvertfall :)

Har ikke prøvd meg på polering av senter nei. Ser for meg at det er en vanvittig tidkrevende jobb på krysseiker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil slippe å etterbehandle de boltene dine jevnlig, så anbefaler jeg å sende dem til Vestby Galvaniske for eloksering. De kan tilby både sølv, gull og sort eloksering hvertfall :)

Har ikke prøvd meg på polering av senter nei. Ser for meg at det er en vanvittig tidkrevende jobb på krysseiker :wink:

stemmer, da blir det vel til at jeg sender de til noe slikt. takker :)

ja driver og polerer dem opp igjen nå, brukt to kvelder på to felger. Rotiform som har polert dem en gang i tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slipper du hvertfall den værste jobben, nemlig pussingen av eikene :wink:

Har du en prosjekttråd der det er mulig å følge oppussingen? :)

er kun noen bilder av dem i biltråden min, de er bare matte og møkkete så kun noen runder med autosol så er de som nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, Rusty-felgene ja. Da vet jeg hva det er snakk om her :wink: Grattis med feite hjul da :applause:

Ser dere har hatt en gjeng med nordmøringer på besøk i helga også. Har interessen for feite hjul de også vet jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, Rusty-felgene ja. Da vet jeg hva det er snakk om her :wink: Grattis med feite hjul da :applause:

Ser dere har hatt en gjeng med nordmøringer på besøk i helga også. Har interessen for feite hjul de også vet jeg :wink:

takk for det :) ja ble en del felg prat med de i helga. meget hyggelig gjeng :) så du hadde pussa opp felga til noen av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pussa opp felgene til Håkon ja (som ble stjelt på Åfarnes), så jeg håper han får dem tilbake, for jeg liker ikke tanken på at kjeltringpakk kjører rundt med felger jeg har brukt alt for mange timer på :wink:

ACS`ene på Schultzen har jeg ikke pussa opp, men "donerte" felgene i fjor da han var i beit for tøffe hjul før et treff. De har riktignok blitt oppgradert en del siden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...