Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Aaah, nå husker jeg litt mere. Var jo du som la ut bilder fra denne RC-renoveringen litt tidligere i tråden :) Ble jo blanke de felgene :applause:

Hadde vært interessant å sett nærbilder av dem, men det blir vel litt vanskelig?

Erfaringen min er hvertfall at det er riper fra pussingen i mellomsjiktet av papirgrovheten som oftest blir visende etter polering. Det kommer av at man starter grovt, og går litt for raskt og lett oppover i gradene. Det er ingen vits i å gå opp til 1000-papir og over om man ikke har gjort en god jobb under hele prosessen. Min erfaring er at Gasolin-pastaen tar riper fra 800 våtsliping, så derfor avslutter jeg normalt der. Dette kan variere litt fra felgtype til felgtype, så jeg tar alltid en vurdering etter at jeg har prøvepolert. Det skal jeg gjøre denne gangen også.

Jørgen får selv bli med å vurdere om det blir bra nok tenker jeg. Jeg bare pusser og polerer til eier blir fornøyd jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du fastpris på disse jobbene eller?...;)

Hehe :wink:

Har vel til nå blitt enig med felgeierne om en pris som gjenspeiler mengden jobb alt etter tilstand, om man hadde hatt maskiner til hjelp riktignok :wink: Timelønnen blir som i et middels u-land, men så langt har jeg hatt stor glede av å kunne hjelpe entusiaster og likesinnede med å holde felgbeholdningen i god stand. Litt morsomt å se igjen felger jeg har renovert på ulike biltreff rundt omkring :)

Etter at disse OZ-felgene blir ferdige har jeg muligens ikke kapasitet til å ta på meg noe mere på en stund, da jeg har både bil, hus og hjem som trenger min tilstsdeværelse og oppmerksomhet. I tillegg har jeg noen sett med felger selv som også trenger litt puss og fix :)

Meeeen, som vanlig av ren nysgjerrighet, har du noe interessant som skulle vært renovert? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet vel de fleste hva det koster å kjøpe nye ringer, så jeg har vel litt å gå på ang. prisen ennå ja tror jeg :wink:

Du har ikke bilder av den maskina di haybimmsen? Kanskje det er noe ala det jeg har tenkt på å fått laga meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det ligger bilder i tråden hans ?:)

Sykt bra jobb du gjør!:)

Fant et par bilder der ja. Ikke så langt unna det jeg selv har lyst på, men jeg tenkte på å modifisere en gammel avbalanseringsmaskin, om jeg finner en som er egnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se andre måter/midler i bruk, det er slikt man lærer av! :)

Nettopp :) Derfor er det flott med innspill fra noen som har prøvd noe annet :)

Hvordan blir det dersom man bruker klarlakk på en blankpolert alufelg? Jeg antar at dersom man bare lar kanten være polert, blir man nødt til å polere nokså jevnlig for å holde glansen?

Klarlakk funker det, bare man bruker en type som ikke blir gul/matt. Alternativt må man friske opp med jevne mellomrom ja, men da blir jo også finishen super til en hver tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke noe særlig greie på lakk, så da må du nesten høre med noen andre. Har nevnt temaet til en som driver litt med lakkering, og han mente at han visste om en type som burde egne seg til dette formålet. Så det finnes nok ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhåhå, nå begynner det å ligne no her :mrgreen: Vi dro fra Vågland i dag, så nå blir det ikke visitt før jeg kommer på fri, eeeetter jeg har funnet ny bil!

Ser smaaakelig bra ut dette altså, det må jeg bare si ;) Du skal ha all ære for å være flink og tålmodig med den jobben du har gjort :) Får vel ta med skruer og muttere når jeg kommer innom neste gang, og raske med meg sentrene slik at de får lakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...