Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å montere felg nr. 2 nå, men noen publisering av komplette felger kommer vel ikke før Jørgen har fått land under beina igjen :)

Skrevet

Blir kult det der :-)

Hadde du gidda å tatt litt detalj bilder av senter dekslene og hvordan dem skal være for jeg fikk servert mine i deler..

Skrevet
Blir kult det der :-)

Hadde du gidda å tatt litt detalj bilder av senter dekslene og hvordan dem skal være for jeg fikk servert mine i deler..

Jørgen har senterdekslene sine selv, så dem har jeg ikke tilgjengelig. Men du kan alltids sende ham en pm for å høre om han har noen nærbilder av dem da naturligvis :)

Skrevet

På kontaktflaten mellom tønne, senter og ring stryker jeg et meget tynt lag med silikon, mens jeg tetter selve felgen til slutt med Tech7. Altså "utvendig" :)

Skal ta et par bilder igjen i morgen når fugen skal på plass. Eneste som gjenstår det nå :)

Skrevet

Ok, tar du et tynt lag på begge sider av skruehullene da? Skal snart gjøre dette selv, hehe. Noen spesiell type silikon man bør bruke?

Skrevet

Stemmer godt det Kny :) Jeg brukte vanlig våtromssilikon denne gangen, men det viktigste er at det ikke er heftemasse ala Tech7 man bruker om man i det heletatt bruker noe på anleggsflatene :)

Skrevet

Noen bilder fra fugingen i dag. Ikke spennende i det heletatt, men det var hvertfall det siste jeg skulle gjøre på disse felgene før jeg "gir" dem fra meg igjen. Så får jeg heller glede meg til en photoshoot fra Smøla når felgene er montert på bil igjen :wink:

Maskering:

ejcfhbjw6pha2888sqxt.jpg

Fylle med Tech7 og stryke utover:

da205gbzxthrmxsgihbe.jpg

Fjerne maskering:

k5w5mw16vb22hbhuidny.jpg

Kommer vel noen før/etter-bilder til sammenligning her også etterhvert :)

• 1 month later...
Skrevet

Så over til neste prosjekt: 7x15" skrudde OZ Racing 5x120 (første prosjektet til meg selv på laaaang tid :wink:)

Disse felgene skal i utgangspunktet selges når de er ferdig renovert, så jeg er litt i tvil ennå hva jeg skal gjøre ang. farge på senter. De er originalt sorte som dere vil se på bildene under, men jeg synes personlig at krysseikene forsvinner når senteret er sort. Derfor vil jeg muligens gå for en mere vanlig sølvfarge, eller evt. Plastidip i en frisk farge :wink:

Broderen (venbus) skal starte opp som forhandler av Plastidip, så jeg kommer til å sette meg litt inn i akkurat dette.

Har hatt felgene liggende en stund, og plukket litt på dem i ledige stunder. Det som allerede er gjort etter at jeg kjøpte dem er:

- demontering

- bolter eloksert i sølv

- skaffet et senterdeksel som jeg i utgangspunktet manglet

- fjernet silikonrester fra alle felgdelene

- slipt ned hakk/ujevnheter

- fjernet klarlakk fra ytterringene

- fått glassblåst senter/deksel for å matte overflaten

Utgangspunktet:

7esbsutw01fl8209ogp5.jpg

x0si0pxq37z688f0q4tm.jpg

Fæl overflate med en del irr:

76ojhbmlvrqauvybx5kl.jpg

Fikset kantkjøring:

q1rg9mxtdyo9ky9ww62x.jpg

puvaaa5iucz1murl7xj8.jpg

Demontering av senterdeksel:

7qh5b6h7sp7yrc0l9sgd.jpg

Strippet for lakk, og klar for grovpuss av irr:

jlwucb3hop703jlqdjhw.jpg

rhw6tm6wbll31a5ghu1i.jpg

Grovpusset med rondell:

ys8udi3npab2met66shs.jpg

Tørrslipt med 400-papir:

83gzsaqtvhixjlcdvj9f.jpg

Takk til nok en bror (Beamer) for glassblåsing/matting av overflate:

4183gkd82n9a7ph6sijd.jpg

Blir vel våtsliping i løpet av uka også om jeg kommer så langt :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for renovering av hjula mine, nok en gang!! Jeg er storfornøyd og de sitter som et skudd i mine øyne! :D Glad du ville gjøre dette, og setter stor pris på det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...