635csi Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 Holder på å montere felg nr. 2 nå, men noen publisering av komplette felger kommer vel ikke før Jørgen har fått land under beina igjen
e30 tic Skrevet Februar 27, 2013 Skrevet Februar 27, 2013 Blir kult det der Hadde du gidda å tatt litt detalj bilder av senter dekslene og hvordan dem skal være for jeg fikk servert mine i deler..
635csi Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Skrevet Februar 27, 2013 Blir kult det der Hadde du gidda å tatt litt detalj bilder av senter dekslene og hvordan dem skal være for jeg fikk servert mine i deler.. Jørgen har senterdekslene sine selv, så dem har jeg ikke tilgjengelig. Men du kan alltids sende ham en pm for å høre om han har noen nærbilder av dem da naturligvis
Kny Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Nice! Ble gromt detta her Hva bruker du til å tette mellom banene og senter?
635csi Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 På kontaktflaten mellom tønne, senter og ring stryker jeg et meget tynt lag med silikon, mens jeg tetter selve felgen til slutt med Tech7. Altså "utvendig" Skal ta et par bilder igjen i morgen når fugen skal på plass. Eneste som gjenstår det nå
Kny Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 Ok, tar du et tynt lag på begge sider av skruehullene da? Skal snart gjøre dette selv, hehe. Noen spesiell type silikon man bør bruke?
635csi Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Stemmer godt det Kny Jeg brukte vanlig våtromssilikon denne gangen, men det viktigste er at det ikke er heftemasse ala Tech7 man bruker om man i det heletatt bruker noe på anleggsflatene
635csi Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Skrevet Mars 3, 2013 Noen bilder fra fugingen i dag. Ikke spennende i det heletatt, men det var hvertfall det siste jeg skulle gjøre på disse felgene før jeg "gir" dem fra meg igjen. Så får jeg heller glede meg til en photoshoot fra Smøla når felgene er montert på bil igjen Maskering: Fylle med Tech7 og stryke utover: Fjerne maskering: Kommer vel noen før/etter-bilder til sammenligning her også etterhvert
635csi Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Siste bildeoppdatering av Futurahjulene. For dem som vil følge felgene videre kan det gjøres her: viewtopic.php?f=6&t=236646 Før: Etter: Ferdig montert på bil:
635csi Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Så over til neste prosjekt: 7x15" skrudde OZ Racing 5x120 (første prosjektet til meg selv på laaaang tid ) Disse felgene skal i utgangspunktet selges når de er ferdig renovert, så jeg er litt i tvil ennå hva jeg skal gjøre ang. farge på senter. De er originalt sorte som dere vil se på bildene under, men jeg synes personlig at krysseikene forsvinner når senteret er sort. Derfor vil jeg muligens gå for en mere vanlig sølvfarge, eller evt. Plastidip i en frisk farge Broderen (venbus) skal starte opp som forhandler av Plastidip, så jeg kommer til å sette meg litt inn i akkurat dette. Har hatt felgene liggende en stund, og plukket litt på dem i ledige stunder. Det som allerede er gjort etter at jeg kjøpte dem er: - demontering - bolter eloksert i sølv - skaffet et senterdeksel som jeg i utgangspunktet manglet - fjernet silikonrester fra alle felgdelene - slipt ned hakk/ujevnheter - fjernet klarlakk fra ytterringene - fått glassblåst senter/deksel for å matte overflaten Utgangspunktet: Fæl overflate med en del irr: Fikset kantkjøring: Demontering av senterdeksel: Strippet for lakk, og klar for grovpuss av irr: Grovpusset med rondell: Tørrslipt med 400-papir: Takk til nok en bror (Beamer) for glassblåsing/matting av overflate: Blir vel våtsliping i løpet av uka også om jeg kommer så langt
Jørgen Lie Skrevet April 15, 2013 Skrevet April 15, 2013 Tusen hjertelig takk for renovering av hjula mine, nok en gang!! Jeg er storfornøyd og de sitter som et skudd i mine øyne! Glad du ville gjøre dette, og setter stor pris på det!
635csi Skrevet April 15, 2013 Forfatter Skrevet April 15, 2013 Bare hyggelig Jørgen Håper å få beskue ferdig konsept på GS-treffet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå