635csi Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 Meget interessant Kim! Har du bilde? Mine har diameter på rundt 11mm.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 2, 2010 Skrevet Januar 2, 2010 Disse byttet jeg ut på mine 16" som er identiske med dine så jeg tror nokk de passer. Skal se om jeg får gravd de frem i kveld å ta ett bilde eller to..
635csi Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 Disse byttet jeg ut på mine 16" som er identiske med dine så jeg tror nokk de passer. Skal se om jeg får gravd de frem i kveld å ta ett bilde eller to.. Høres bra ut!
635csi Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Ligner jo litt ser det ut som. Men er selve "boltene" like lange som på mine skal tro? Sånn ser mine ut:
Torek Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Har starta det nye året med å pusse fredig den siste ytterringen nå. Da er vi to. Når skal du bestille den poleringa som tar ganske dype riper? Spent på resultatet
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Januar 10, 2010 Skrevet Januar 10, 2010 Kan sikkert måle litt, men uansett skall jeg ha fire liggende.. Må bare finne den siste.
635csi Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Når skal du bestille den poleringa som tar ganske dype riper? Spent på resultatet Har kjøpt dette poleringssettet for en stund siden. Tenkte å prøvepolere litt nå i nærmeste fremtid. Spent på resultatet selv jeg. Skal legge ut bilder så snart jeg har testa "vidundermidlet"
635csi Skrevet Januar 10, 2010 Forfatter Skrevet Januar 10, 2010 Kan sikkert måle litt, men uansett skall jeg ha fire liggende..Må bare finne den siste. Flotte greier Si fra når du evt. finner den siste da, så kan det hende vi får til en deal
635csi Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Da har jeg testa grovpoleringspastaen. Blir raskt blankt etter en runde, men jeg kommer til å gå over minst en gang til Skrur fast ringen i arbeidsbordet, og bruker en liten Biltema-rondell på boremaskina. Ser godt forskjell på polert/ikke polert: Nærmer seg speileffekt Ser ut som produktene fra Gasolin holder det de lover:
Torek Skrevet Januar 17, 2010 Skrevet Januar 17, 2010 Satan! Det ble jo veldig bra! Hvor fin korning pussa du med til slutt før du påbegynte polering? Ser at jeg skal kjøpe det samme som deg. Hva het det? Evt. direkte link til poleringssettet?
635csi Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Skrevet Januar 17, 2010 Avslutta med 600 våtsliping, og det ser ut som det holder greit nok. Før oppstart: Grovpuss: Grovpolert: Kjøpte dette settet med flytende pasta jeg, lett å jobbe med: http://gasolin.no/index.php?main_page=p ... cts_id=613 Har en liten dialog med Gasolin angående etterbehandling, og jeg tror jeg kommer til å styre unna lakk.
Torek Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Flott! Da bestiller jeg det settet der. Anbefaler du 4- eller 6" skive?
G-RACING Skrevet Januar 18, 2010 Skrevet Januar 18, 2010 Spennandes lesing! Får du bort alle slipe stripene når du polerer?
635csi Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Skrevet Januar 18, 2010 Flott! Da bestiller jeg det settet der.Anbefaler du 4- eller 6" skive? Selv kjøpte jeg 6", men jeg får ikke brukt grovpoleringsrondellen pga. at akkurat disse felgringene ikke er "trappekant". Rondellen blir rett og slett for tykk, så jeg kjøpte et par små rondeller på Biltema som jeg prøver nå. Det som er kjedelig med disse er at de har en metallskive på hver side som lett kan lage riper. Rondellene fra Gasolin har heldigvis beskyttelse mot dette. Med vanlig "trappekant" vil det ikke bli noe problem med 6". Kommer til å kjøpe et sett med 4" også nå når jeg etterhvert likevel skal bestille meg noe å etterbehandle med. Blir kanskje litt tungt for boremaskina med 6". G-RACING: absolutt alle pusseripene forsvinner ikke ved første polering nei, men jeg skal gå over hvertfall en runde til, så får vi se. For dem som våtsliper med 800/1200 vil jeg tro det blir lettere å få bort alle ripene. Har sendt felgsentrene til glassblåsing nå, så da får vi se om det blir lakkering også etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå