Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Og da er alle felgene ferdig monterte  :D

 

Går ut i fra at det er en M5 som gleder seg på nye sommersko nå Thomas?  ;)

 

Før:

post-45899-0-47557400-1429463041_thumb.j

 

post-45899-0-13651200-1429463054_thumb.j

 

 

Etter:

post-45899-0-42265400-1429463126_thumb.j

 

post-45899-0-57069500-1429463141_thumb.j

 

post-45899-0-87576700-1429463155_thumb.j

 

post-45899-0-52905300-1429463170_thumb.j

 

post-45899-0-29303600-1429463186_thumb.j

 

 

Da tar felgsykehuset på Prærien ferie på ubestemt tid, inntil kjelleren hjemme er ferdig renovert  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfaan ! Dette ble over all forventning c"    Dette skal bli en bra sommer ser jeg :-)   

 

Dette skal bli et fint sett, gleder meg til og få de på,få på senk, og måle litt for og tilpasse felgene 100% på bilen ! 

 

Tusen Takk så langt for vel utført arbeid ! Dette står det respekt av ! :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Skal ikke ha noe å si hvor/hvordan du monterer bolt og mutter igjen nei. Ikke noe problem å bytte bare mutteren, men den bør kanskje være 10.9 siden det er det som er mest vanlig på sånne typer bolter og muttere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Blir vel finpuss på de 2 siste felgene i kveld, så blir det mere polering så snart poleringsrondellene har tørket etter vask. La oss gjette på ca onsdag :)

Får vel ta bilder med annet en dårlig mobilkamera neste gang ser jeg ;-)

 

Kan jeg spørre deg om hvor ofte og hvordan du vasker poleringsrondellene fra Gasolin? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Nå har jeg sluttet å vaske rondellene i varmt vann som jeg gjorde tidligere. Jeg bare reverserer drillen og kjører rondellen "baklengs" mot f.eks. en bordkant eller lignende for å få bort "overskuddspasta" som samler seg opp. Gjør dette med jevne mellomrom underveis i poleringen når jeg ser behovet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men du vasker dem ikke etter 4 felger eller lignende. Driver med noen bbs rc090. Og er litt arbeid med å få den litt brede kanten jevn så man slipper slipe riper. Har du funnet noe bra våt slipe papir? Biltema, jula sitt osv. Synd jeg er av semre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet helt å vaske dem ja :)

 

Ripene får du hovedsaklig bort med våtsliping. Jeg bruker helst 3M slipepapir, men har brukt forskjellig annet uten at jeg har lagt merke til noen stor forskjell :)

Endret av 635csi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har planer om å pusse opp mine Work VS MX felger. 

A2418B45-FD3E-42E9-B936-ADF26128A743_zps

590811A8-D43A-4045-B982-16CC7A8E3315_zps

Har tenkt å få lakkert opp senteret, og slippe ut/jevne ut kantkjøringer + polering av kant. 

Har noen spørsmål: 
1.)Kan senterene sandblåses ? eller burde jeg bruke glass ? 
2.)Hvilken lakk og grunning bruker dere som holder på med felgerenovering ? Har tenkt på hagmann sin 2komp stål/plast grunning. 
3.)Hvilken farge kunne dere tenke dere kunne ha passet felgene ? Bilen er en e36 sølv farget. Har vurdert metalic grå, men syns det begynner å bli oppbrukt. 
4.)Kan man bruke tec7 som fuge masse når man skal montere felgene igjen ? 

5.)Locktite sin blå pakningmasse til boltene ? 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utrolig stille på felgfronten ja siden jeg har prioritert husprosjekt denne sommeren. Har ikke en gang rukket å montere sommerfelgene på sommerbilen i år  ](*,)  

 

santho96:

1) Vil anbefale glassblåsing.

2) Ingen erfaring.

3) Ingen formening.

4) Aldri bruk Tec7 på anleggsflatene, kun som innvendig tetting til slutt. På anleggsflatene kan du bruke f.eks. våtromssilikon eller noe tilsvarende om du i det heletatt skal bruke noe som helst.

5) Locktite gjengelåsing på boltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...