Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*

635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Joda, ble greit nok, men jeg får ikke disse like blanke som mine egne OZ-felger av en eller merkelig grunn :?

De har nokk med legeringen i felgen og jøre..

Tenkte det samme jeg også egentlig. Enda en grunn til å kjøpe seg skikkelige gode gamle kvalitetsfelger, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du gjort samme stegene med de da? må slipe like godt og med like fint papir som med dine felger så polerer du så får du nok like fint resultat. eller er de crome fra før med klar lakk utenpå?

Har ikke gjort samme stegen på disse nei. Våtslipte direkte med 600-papir, og fikk sikkert derfor ikke bort alle stripene som originalt er på disse felgene. Målet var bare å få bort irret og få dem litt blankere.

På mine egne pusset jeg med 180, 320, 400 og så 600. Derfor ble overflaten helt slett og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh,det er bare å sende opp felger til deg ser jeg,så fikser du gull utav gråstein...:D Steike,ble bra ja...:D

Får jeg tilsendt felgringer i løs vekt skal jeg alltids få dem blanke ja :) Mulig dette blir en andri så liten hobby nå fremover dersom jeg ikke går lei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper jeg det settet du linket til i første post, med flytende pasta? Begynner og våtslipe med 600 papir, deretter grovpolerer et par ganger og høyglanspolering? Er bare litt irr på noen av felgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper jeg det settet du linket til i første post, med flytende pasta? Begynner og våtslipe med 600 papir, deretter grovpolerer et par ganger og høyglanspolering? Er bare litt irr på noen av felgene :)

Høres ut som en god plan :) Men akkurat på irret må du kanskje bruke litt grovere papir for å få bort absolutt alt. Og så vil jeg anbefale malingsfjerner i stedet for å pusse bort klarlakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er FK-felgene endelig ferdige. Må bare si at resultatet ble langt fra like bra som på OZ-felgene fra 1985. Som antydet her tidligere kan det kanskje ha med legeringen å gjøre, siden jeg har brukt tilnærmet samme fremgangsmåte.

På FK`ene brukte jeg følgende oppskrift:

1: Smøre på malingsfjerner og spyl av med høyttrykkspyler

2: Våtslipe med 400- og 600-papir

3: Grovpolere (Prøvde med høyglanspolering til slutt, men ble faktisk ikke blankere!!?)

Synes det er greit med sammenligningsbilder jeg :)

Før:

lhlvzioyllvjvdaw52q9.jpg

Etter:

ycdiccd3cekpctw1nkx8.jpg

Før:

ab9k4nhumvyz4f2mkzbz.jpg

Ferdig pusset:

jfxvuwrdjzabi8rrdhkd.jpg

Ferdig polert:

xx29fonb7u8hkn1irnn0.jpg

Ferdig klar til henting Jens :wink:

anb37bbvwallkbs5q3gi.jpg

jvad6oyutuxjd98jt2sp.jpg

1wvv2cpnqr3hsehley68.jpg

okzei3qz6o3n1ksi2srh.jpg

Da får jeg se om jeg finner noe annet å polère mens jeg fortsatt venter på sentrene og boltene til OZ-felgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en ok "makeover" ja. Vi ble på forhånd enige om at det holdt å få pusset bort irret og få kanten blank igjen. Hadde jeg skulle pusset bort absolutt alle spor av irr hadde jeg hatt nok å holde på med :wink: Hadde riktignok blitt penere og blankere da, men så spesielle er ikke disse felgene at vi så behovet.

Mulig jeg går i gang men RS`ene så snart jeg blir ferdig med OZ`ene. Ble litt motivert da jeg så du hadde begynt med dine Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig boltene tilbake fra Vestby Galvaniske :D Ser ut som det blir greit dette:

ruitj62ht9lc498fvlct.jpg

Fant et nytt poleringsprosjekt liggende på arbeidsbenken min da jeg kom til verkstedet i dag, broderen sitt innsug til et M5 turboprosjekt. Har sikkert vært blankt en gang, men skal bare renovere raskt over med høyglanspolering på de områdene som kommer til å vises i motorrommet hvertfall.

6lry0ycry7q58ieb02h5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...