Gå til innhold

bygge motor i 2002. m20 eller m10


leif harald
 Share

Anbefalte innlegg

Makan til mange prosjekter du skal drive med da? ;) Hehe. Skulle ikke fått tak i en S14 og overladet den? Hadde vært frekt i en liten `02 :P Men M10 turbo er kanskje litt billigere vil jeg tro.

Dette blir et laaaaangtidsprosjekt. e30en som står som førsteprioritet :)

2002en er bare å holde på me når jeg ikke har noe å gjøre med e30en (ja har får my fritid :P ) Men s14 hadde vert råest ja. får se etter en sånn motor frammover, haster ikke. men m10 turbo hadde også vert gøy, blir litt billigere med en gang når du slipper å kjøpe 6 av alt (til m20) når man heller kan kjøpe 4 av alt :)

edit: om det blir s14 turbo å ny innmat trenger jeg strengt tatt bare blokka i førsteomgang og topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde godt for M42, så kan du stroke den så mye det går, da får du vel 2.1-2.3?

De koster jo ingen ting i forhold til S14. Så er det jo S14 lillebror, masse potensiale i en sånn motor.

Fine snille 350-400 hk i en lett 02, må jo bare være gøy.

Litt insp.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom det står et par stygge slike hos naboen har eg tenkt litt på dette selv.

m20 blir for langt føler jeg, s14 med sugetrim, eller m10turbo som går bedre enn s14 og mest sannsynlig blir rimeligere.

å? en nabo av deg som har 2002? turbo eller?

en 1602 med 2002tii motor kugelfisher innsprøytning,

et 1502 kaross og et 2002. di to siste trenger mye jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom det står et par stygge slike hos naboen har eg tenkt litt på dette selv.

m20 blir for langt føler jeg, s14 med sugetrim, eller m10turbo som går bedre enn s14 og mest sannsynlig blir rimeligere.

å? en nabo av deg som har 2002? turbo eller?

en 1602 med 2002tii motor kugelfisher innsprøytning,

et 1502 kaross og et 2002. di to siste trenger mye jobb

okda, nice :)

Noen som vet hvor jeg får taki alpina vinga eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klin overhalt m42 med turbo og stort sett originalt holder til gode 300hk, litt avhengig av kompresjon...

Er veldig lite og borre på men noe går jo, stempler fra s50b30 er fint... Det som bonje har gjort er å bruke veiv fra m47 som har 7mm lengre slag men denne må modifiseres noe så bare veiva kan fort komme på 15000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...