Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ytre bærekule foran på E36 -97 mod,

har kjøpt nye, men må de gamle presses ut og de nye presses på plass igjen med en presse eller er det noen andre triks? :-k

Se nr: 19 på bildet.

Kan dette gjøres uten å ta av hele bærearmen?

6i9u6tu2agwoh8ooa636.gif

Skrevet

Ok.

Tenker jeg tar ned hele bærearmen og får noen til å presse ut de gamle og så inn med nye.

MEN, fy flate så trangt det er for å komme til mutteren på indre bærekule da (nr 7), får jo ikke skrudd med verken skralle eller fastnøkkel.

Hva er trikset her da? Luftskralle kanskje??

Skrevet
Hva med forlengere fra motorrommet?

Ja dæven, det må jeg sjekke ut.

Kanskje jeg kan ta de ovenfra ja, var bare under bilen å kødda jeg skjønner du #-o

Men kanskje det går å bruke noen forlengere som jeg setter rett på muttertrekkeren.

Takk for tipset...

Skrevet

Hvorfor ikke bare bytte hele bærearmen? Den koster 400 kr hos Koed, og vips, så har du ny både indre og ytre bærekule. For å få av den bakre foringen kan du bruke varme, og WD-40 for å montere, eventuelt kjøpe bærearm med foring ferdig montert, koster riktignok mer. Det med forlenger fra motorrommet fungerer forresten knall. :wink:

Skrevet

går med fastnøkkel på den indre bolten...men den må snu`s mange ganger før du er ferdig :P kula kan du slå ut, og klemme inn igjen hvis du har skrustikke og en stor kopp :)

Skrevet

Lettest å løsne den indre kulen fra motorrommet iallefall :)

Skal like å se noen slå ut bærekulen og presse inn ny i skrustikken..

Må isåfall ha en pipe med spor i, kan ikke presse på selve kulen eller den der låsegreien som går over..

Jeg har sluttet å bytte kun kulen på E36 iallefall, minimalt dyrere å skifte hele armen... Og mye enklere!

Skrevet
Hvorfor ikke bare bytte hele bærearmen? Den koster 400 kr hos Koed, og vips, så har du ny både indre og ytre bærekule. For å få av den bakre foringen kan du bruke varme, og WD-40 for å montere, eventuelt kjøpe bærearm med foring ferdig montert, koster riktignok mer. Det med forlenger fra motorrommet fungerer forresten knall. :wink:

Bare kr.400,- men da er det vel brukt da, og så må jeg ha nye bærekuler og den gummiringen i bakant.

Da er det vel like greit å bytte kuler, for selve armen er det ikke noe galt med...

Skrevet
Prisen er for NY bærearm komplett med kuler, 792 kr hvis du vil ha med foringen ferdig montert.

Jøss, hvor finner jeg det da? Hos koed??

Hvilke varenr er dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...