Gå til innhold

artig måte å starte bilen på

Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

hva er poenget hvis man allikevel må ha nøkkelen i tenningen? er det vanskelig å vri om et hakk til? ser gadget-faktoren i det men syns i grunn det var ganske unødvendig :P

fordi tenningslåsen var ødelagt og det kostet masse og bytte og nesten ikke noe og koble på sigarett tenneren. hviss du ser hele filmen så forklarer han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en stund 2 brytere i tillegg til tenningsnøkkelen for å få startet gamle bruksbilen min. Tenningslåsen mistet plutselig alle funsjoner unntatt rattlåsfunksjonen, så da måtte jeg montere en bryter for å få strøm til tenningen, og en startknapp. Alt dette skjult under rattstammen gjorde bilen tilnærmet tyverisikker, selv med nøkkel, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del "vip-biler" har en funksjon som gjer at man må ha et kort på innerlomma, eller liggende i bilen for å starte den.

Ein kompis av meg prøvekøyrte ein ny Mercedes, og han var komt 20m ut på vegen, da stoppa bilen, sjølv om nøkkelen var i tenningen. Han måtte gå inn igjen hos forhandleren, og der viste det seg at han ikkje hadde fått med seg "brikka", som er et datakort som må vere med i TILEGG til nøkkelen.

Unødvendig spør du meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del "vip-biler" har en funksjon som gjer at man må ha et kort på innerlomma, eller liggende i bilen for å starte den.

Ein kompis av meg prøvekøyrte ein ny Mercedes, og han var komt 20m ut på vegen, da stoppa bilen, sjølv om nøkkelen var i tenningen. Han måtte gå inn igjen hos forhandleren, og der viste det seg at han ikkje hadde fått med seg "brikka", som er et datakort som må vere med i TILEGG til nøkkelen.

Det flere og flere nye biler som nå har fått lignende funksjoner. Ikke så dumt med tanke på tyveri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det flere og flere nye biler som nå har fått lignende funksjoner. Ikke så dumt med tanke på tyveri :)

20M er nok til å kjøre inn på en lastebil, henger ol. Ser ikke helt vitsen med akkurat den funksjonen nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20M er nok til å kjøre inn på en lastebil, henger ol. Ser ikke helt vitsen med akkurat den funksjonen nei...

20 M hørtes mye ut. faren til en kammerat har en ganske ny renault megane med sånn kort. når han er 1-2 M fra bilen låser den opp. går han bort låser den igjen. kortet må være innen de 2 meterne for at bilen skal starte og gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til jeg tenkte på nå. om han tar med sigarett tenneren så blir det verre å stjele bilen. hvem har vel med egen og tenker at det er sånn bilen startes om de har fått tak i nøkkelen :D

egentlig er den bilen trygg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...