stianly Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 lurte på om det var låv med pigdekk fremme og piggfrie bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Farlig kombinasjon også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet November 30, 2009 Forfatter Share Skrevet November 30, 2009 men sklir så usaklig fremme bake er det greit grep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Det er ikke tilatt. Her sier loven at kjøretøy til og med 3500 kg som utstyres med piggdekk, ja da skal det være piggdekk på alle hjul. Sånn er det bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 MEN... om du har pigg foran og pigg bak kan fort piggene bak bli borte... enten ved kjøring eller ved å bruke tang. La det sitte igjen et par i hvert.. og du vil garantert ikke få bot med mindre de også er over grensa slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 MEN... om du har pigg foran og pigg bak kan fort piggene bak bli borte... enten ved kjøring eller ved å bruke tang. La det sitte igjen et par i hvert.. og du vil garantert ikke få bot med mindre de også er over grensa slitt. Det er helt riktig det som du sier, men da er det viktig å ha vinterdekk med pigghull på bakdekkene og ikke bruke rene piggfrie dekk, da er det nemlig gjort med overlegg. Men pass på mønsterdybden, min 3mm på vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 vel.. det var vel litt selvskrevet at du skulle bruke piggdekk... vanskelig å nappe piggene ut av dekk uten pigger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2009 ja må uansett bytte alle dekka. kommer meg ikke hjemmeneifra engang når det er snø. gamle pigfriedekk funker ikke fett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 piggdekk uten pigger er jo umulig å kjøre på hvis det er glatt. Dekka er jo laget for at piggene skal gjøre jobben til lamellene på ett piggfritt.. hadde ikke tatt den risken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 nå er ikke jeg en dekkprodusent.. men jeg har jo solgt en del dekk.. At pigga gjør jobben til lamellen er vel å dra det litt langt.. lameller i piggdekk og. Selvsagt er et piggdekk uten pigger dårligere enn et piggfritt dekk. Men det hørtes heller ikke ut som trådstarter var ute etter kvalitet her... virket mer som en sladdeprosjekt eller noe i den retningen. Muligens trist med en bil som går så dårlig at den ikke sladder uten pigg, men det får heller bli hans sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 poenge i starten her var om det var låv. men fant ut at jeg ikke kommer meg hjemmeneifra med de dekkene jeg har.. så det her livsfarlig. så bilen ble parkert til jeg får piggdekk rundt om hele bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 poenge i starten her var om det var låv. men fant ut at jeg ikke kommer meg hjemmeneifra med de dekkene jeg har.. så det her livsfarlig. så bilen ble parkert til jeg får piggdekk rundt om hele bilen Det hørtes fornuftig ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianly Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 ja var det jeg me syntes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå