Gå til innhold

lov og bygge eget bur?

urgem3
 Share

Anbefalte innlegg

Skal visst være mulig å godkjenne med helbur uten dørstrevere, bilen må da være hastighetslisensiert av NBF..

Catchen er at det blir annmerkning i vognkortet om kun til bruk til og fra bane, mulig noe test-kjøring men er usikker på akkurat det.

Om det lar seg gjøre kan jeg komme tilbake til, da jeg prøver å få til dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visst være mulig å godkjenne med helbur uten dørstrevere, bilen må da være hastighetslisensiert av NBF..

Catchen er at det blir annmerkning i vognkortet om kun til bruk til og fra bane, mulig noe test-kjøring men er usikker på akkurat det.

Om det lar seg gjøre kan jeg komme tilbake til, da jeg prøver å få til dette selv.

Dette er korrekt, og for å ivareta den gyldige løpslisensen må man stille opp på x-antall konkurranser gjennom et år.

I praksis umulig å få dette til å fungere i en bil som brukes normalt. Bare kostnadene å stille opp i konkurranse er enorme pr .år, inkl alt sikkerhetsutstyret og kursing du trenger.

Det skal også være slik at biler før 1971 er fritatt denne regelen, siden det anses å ikke være krasjteknologi fra den tiden spesifikt mot deformasjon. Dette var noe AmCar klubben trumfet igjennom i fjor.

Dette med GT3 RS'ene er tragisk, men skal man dra inn en tvang av logikk så er det forståelig at 2009 modeller ikke ønskes bur i, kontra biler fra 15-20 år tilbake pga av videreutviklet krasjteknologi. Rart Porsche ikke lagde noe integrerte forsterkninger egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent søknad ang ombygging av min bil.

Der var det ok med halvbur uten dørstrevere, samt at jeg må polstre alle steder hvor hodet kan komme i kontakt med buret.

Når det gjelder montering av sikkerthetsbur kreves det lisens på kjøretøyet og det blir påskrift i vognkortet om at bilen er rallybil og tillates kun brukt til og fra organisert trening og løp. Vi kan godta såkalt halvbur uten at det blir begrensning på kjøretøyet, det forutsettes at det polstrert der eventuelt hodet kan komme borti sikkerhetsburet. Kjøretøyet vil da også bare bli godkjent for to sitteplasser.

Du må selv påse at kjøretøyet du bygger om har nok tillatt vekt på for/bakaksel og totalvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...