Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 213
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker :)

Ja, pleier som regel å ta et par jobber på sommeren, har ikke mulighet til det på vinteren siden jeg ikke har garasje med varme i.

Skrevet

15/1 - 2011 - Klargjøring av felg

Da var det på tide å begynne med sommerfelgene :)

Vask:

Espuma Revolution 1:9

MG Super Degreaser 1:4

HT

MG Proffclay

3M FCP og grønn pad

Menzerna 106FF og grønn Uber

Nattys Red

Har bar tatt en felg foreløpig, kun for å teste egentlig om det var mulig å korrigere noe i det hele tatt. Og det gikk veldig fint, lakken ble myyye våtere og mye blankere. Vanskelig å fange det med kamera, spesielt når det er sølvfarge.

Etter vask og clay

IMG_0582.jpg

IMG_0583.jpg

IMG_0584.jpg

IMG_0585.jpg

IMG_0586.jpg

Fjerne vekter siden dekka skal byttes

IMG_0590.jpg

IMG_0591.jpg

Litt inspeksjon

IMG_0587.jpg

IMG_0588.jpg

IMG_0589.jpg

Ferdig med FCP og 106FF

IMG_0594.jpg

IMG_0595.jpg

IMG_0597.jpg

IMG_0598.jpg

Wax on

IMG_0601.jpg

Wax off

IMG_0600.jpg

Skrevet

Felgene så ikke værst ut!

Men listene, når du tok de av for og lakkere de, var de festet med klips og lim? Og hvordan festet du de igjen? Sitter de bra nå?

Tenkte og gjøre det samma :)

Skrevet

De er festa med klips. Mine var gode nok til å bruke igjen, siden de var byttet av den forrige eiern. Men kan hende du må bytte noen hvis du knekker etc.

Skrevet
De er festa med klips. Mine var gode nok til å bruke igjen, siden de var byttet av den forrige eiern. Men kan hende du må bytte noen hvis du knekker etc.

Flott, takk for tipset!

Skrevet

Flott jobb på felgene! Gleder meg til å få tatt mine! :D

Også kjempe flott gjort med listeverket på utsiden! Da blir gjort på min så fort son mulig!

Legg gjerne ut flere bilder og info om hvordan du gjor det samt tips å triks! :D

Skrevet
Flott jobb på felgene! Gleder meg til å få tatt mine! :D

Også kjempe flott gjort med listeverket på utsiden! Da blir gjort på min så fort son mulig!

Legg gjerne ut flere bilder og info om hvordan du gjor det samt tips å triks! :D

Takktakk, synes det løfter utseendet endel med helt strøkne felger inni og utvendig, samtidig som de blir griselette å holde reine utover sommern :)

Har ikke noen flere bilder enn de som ligger på forrige side desverre. Var bare å dra av den krommen som er limt på, slipe ned kanten så den blir jevn og fin.

Lakkerte med plastgrunning fra C. Christoffersen, en lokal lakkforhandler her, og matt svartfarge fra Wurth, siden den matcher det andre listverket best.

Hvis dere skal lakkere de andre metalllistene og, må dere bruke noen annen grunning der.

Venter M-sportratt i posten, ledningsnett til multifunksjon og ekstra deler så jeg skal prøve å montere cruisekontroll.

Så henter jeg ny original M5 fanger til neste uke, direkte fra BMW i Tyskland :D

Skrevet

Kjøpte 2 stk. 3"x30' med matt svart vinyl :)

Helt sant, man trenger ikke M-tech, men desverre fikk jeg et så bra tilbud på en framfanger at jeg ikke kunne si nei!

Skrevet
Kjøpte 2 stk. 3"x30' med matt svart vinyl :)

Helt sant, man trenger ikke M-tech, men desverre fikk jeg et så bra tilbud på en framfanger at jeg ikke kunne si nei!

Husk å kjøp med nye lokari skjermer og plastdeksel under motor. Dette løftet helhetsinntrykket betraktelig da det ser skikkelig halvvgjort ut med std. lokari.

Skrevet

Har lokari skjermene til M5 og, men skal ikke ha det under motor. Skal lage mitt eget deksel av 2,5mm stål som skal under traversen.

Har allerede knust begge de dekselene etter sommeren, så vil ikke kjøpe et nytt for så å knuse de igjen :P

Ser veldig mye bedre ut med ordentlig lokarier ja :)

Men forresten; det er ingen forskjell på lokariene til bakfangeren? Eller husker jeg feil nå?

Skrevet

Man sier at det ikke er forksjeller på lokari til bakskjermer, men jeg er ikke fornøyd med passformen når jeg monterte M-tech bakfanger... :?

Skrevet

Hm, finner ikke noe spesielt på verken GS eller Koed heller. Får kjøre oppom GS å høre til mandag.

Noen bilder av rattet før montering. Tok en rask rens av det, og smørte det inn med SV leather milk. Var i mye dårligere stand enn hva selger sa, men han ordnet opp på en fin måte. Så blir mest sannsynlig å trekke det om, eller kjøpe et nytt ratt fra utlandet uten airbag.

Må si det var litt av en oppgradering både visuelt og kjøremessig, mye bedre ratt å holde i! Venter på en bestilling med litt ledningsnett, så jeg får koblet opp multifunksjonen, og skal prøve å få til cruisekontroll med deler fra en delebil.

IMG_0608.jpg

IMG_0609.jpg

IMG_0615.jpg

IMG_0616.jpg

IMG_0617.jpg

Noen bilder av bilen, 4 dager etter siste vask

IMG_0619.jpg

IMG_0620.jpg

SV Pneu på dekk, og MG #16 beskytter bra på felgene ennå :)

IMG_0622.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Da var det tid for en liten service igjen. Kun OEM deler brukt :)

Gjorde litt småtteri som den fortjente; olje, oljefilter, tennplugger, toppdekselpakning, vannpumpe, termostat og hus, luftfilter, kupefilter, viftereim og sjekka over foringer i understellet. Kommet fram til at stagstagforinger og casterstag er modent for utbytte.

Har hatt en mistanke om at termostathuset har lekket, har mistet litt mye vann i det siste, så er spent på å se om det hjalp.

IMG_0880.jpg

IMG_0884.jpg

Byttet knapper på nøkkelen, har hatt det liggende lenge men alltid glemt det. Billigste oppgraderingen jeg har gjort noen gang tror jeg :lol:

IMG_0879.jpg

Tennpluggene og toppdekselpakning hadde heller ikke vondt av å byttes. Hadde desverre ikke veivhusventilasjonen hånden, så den skal byttes så fort som mulig.. Mye olje her.

IMG_0881.jpg

Fikk endelig bytta rattakselleddet som har hatt en vanvittig slakk, utrolig irriterende å kjøre med, spesielt på ujevn vei. Godt brukt dette her

IMG_0882.jpg

Liten vask når det var litt plussgrader, bare kjapt over med Wolfgang Quick detailer etter vask

IMG_0885.jpg

Et lite sideprosjekt på en M10 topp som skal få litt sugetrim, i form av planing, kvass kam (mest sannsynlig 284) osv....

IMG_0883.jpg

... Og skal inn i denne ;)

IMG_0886.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...