Gå til innhold

mekansik til elektronisk vifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å fjerne den mekaniske viften viften å sett inn en elektronisk vifte på en E39 M5. Noen som vet hvor de selger slike "kit"? Evt noen som har gjort den samme ombyggingen selv som kan gi noen tips til kobling?

Vet zionsville har et ferdig kit med aluminiums radiator og duel fan men dette ligger på 1300 dollar pluss frakt ifra USA. Det er heller ikke rapportert om bedre kjøling der klimaet ikke blir så varmt. Det jeg er ute etter er å fri noen hester og få litt bedre resons på motoren. Det var en som benket med og uten vifte og han fikk 10 hester mer på hjulet.

Skrevet

Kunne virke som at de 10 hestene ble veldig kostbare?? Vil dette bli merkbart på en M5? Har vel ganske mange hester i utgangspunktet..

Skrevet
Kunne virke som at de 10 hestene ble veldig kostbare?? Vil dette bli merkbart på en M5? Har vel ganske mange hester i utgangspunktet..

Hvis jeg skal bruke 1300 dollar pluss frakt blir de kostbare ja. Derfor hadde jeg håper å lage noe selv.

Å oppgradere en M5 motormessigt er veldig dyrt, er ikke samme etterspørselen her som på japanske biler. Men litt her å litt der blir endel.

Skrevet

Jobber sammen med en som fikk oppgradert en 540. Skulle ikke innebære noe risiko, ifølge mekanikeren. Svidde av en styringsenhet i bilen til 15000kr. Ligger ennu i krangel med vedkommende verksted om hvem som skal betale "hærligheten" Dette var i Sverige hvor også bileieren bor.

Skrevet
Da må han ha koblet seriøst feil en aller annen plass, alt etter hvor han henter styrestrøm til relet.

Etter som bileier fortalte så skulle verkstedet oppgradere en del ting for og få ut mer HK. Dette gikk tydligvis ikke helt som beregnet((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...