Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt bilen jevnt i hele dag,og den har fungert helt fint (som vanlig :P ).

-Inntil for en time siden.... Merket at det ikke skjedde stort når jeg ga gass, og den går ikke over 2000 omdreininger.

Når den står på tomgang høres og kjennes det ut som den skal stoppe. Motoren går VELDIG ujevnt både i fart og på tomgang,og den gikk ikke i over 60 km/t. Ikkenoe drag, brukte sikkert 5 min på å få den forsiktig opp i 60... Var noen suselyder fra motoren.

Jeg stoppa på en bensinstasjon for jeg visste ikke om jeg skulle kjøre bilen hjem (var vel 3 km igjen) eller ringe etter hjelp. En kar der fortalte meg at det kan være at jeg ikke har fylt vinterdiesel.. (what??) :shock: Kan det stemme?? Greit at det var -6 på gradestokken,men den burde jo ikke oppføre seg sånn fordet.. Det har jo vært flere minus den siste uka,og den har oppført seg vanlig.

Bilen var forresten noe vanskelig å starte i dag morges, men på 4.forsøk funka det.

Det er ingen feilmeldinger som vises.

Hva kan dette være a?? :x

Skrevet

På 525tds har det av og til vært problem med hjelpepumpa i tanken.

Når den ikkje virker, kan du få lignende problemer som du har.

Dette merker du når tanken er kommet ned til ca 20 liter.

Eg veit ikkje om det er likt på 525D motoren, men viss bilen virker ok etter at du har fylt tanken, kan dette godt stemme

Eg søkte her inne for å få infoen. Men eg hugser ikkje kva slags søkeord eg brukte.

Skrevet

denne har 2 pumper.. ei i tanken og ei "pumpe" ved inline filteret under bilen.

du skal kunne høre den under bilen.

Skrevet

Symptomene er garantert (mest sannsynlig) ikke pumpen under setet, min kutta ut i fjor sommer og eneste symptomet på den var at den ikke ville starte, når det var fyr på børsa så gikk den helt som normalt. Så er det en pumpe så tyder nok symptomene på at det er bakre pumpen ved tanken som er sliten.

Skrevet

Virker som om disse bilene kan få litt forskjellige symptomer når inline pumpa ( i området under førersetet ) tar kveld, helt eller delvis.

Min E39 530 D, hadde ikke startproblem overhodet, heller ikke noe trøbbel på turtall under 3000-3500 omdreininger.

Men på turtall over det, så kutta den omtrent som på turtallssperre.

Har bytta hjelpepumpe i tank, som nenvt over her, men det var på en av mine 325 tds'er og da hadde jeg symptomer som ligner disse.

Motoren kunne finne på å stoppe plutselig i fart, men bare ved kvart tank eller mindre. Da hadde den samtidig startproblemer.

Men hadde ikke merkbare problemer med å få bilen opp i hastighet.

Kan nok få forskjellige symptomer, uansett hvilken pumpe det er som kødder.

Tror uansett at jeg hadde starta med en diagnose. Koster ikke allverden.

Hvis det ikke frister, så er det nok billigst å starte med å bytte hjelpepumpe i tank.

Men fyller du opp tanken, og tror du har funnet problemet med at det kanskje bare var kondens, så kan du få deg en overaskelse igjen, neste gang du begynner å nærme deg kvart tank. Dersom det er hjelpepumpa i tanken som er årsaken, vel å merke.

Men du kan jo selvfølgelig være heldig :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...