Gå til innhold

*Sikringsproblem er fikset* Bare å Slette :)

Share

Anbefalte innlegg

har "koblet meg fast" og trenger hjelp.. skjønner ikke hva som foregår :P har jord, og strøm inn på forsterkerne, automatsikring på begge, har kondensator som er koblet på og fungerer slik som den skal, men med en gang jeg setter strøm på forsterkerne så poffer di sikringene som er bygd på forsterkerene. uansett om remote er koblet på eller ikke. har grublet meg fram til att dette er noe jeg trenger hjelp til, sikkert bare en liten bagatell jeg har glemt av.

takker for hjelp! :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har pluss fra batteriet til sikring, fra sikring til kondensator, fra pluss på kondensator til automatsikringene og videre til forsterkerne.

har jord på karroseriet, til kondensator videre til minus på forsterkerne.

koblet alt opp før jeg slo inn bryter på automatsikringene. da gikk sikringene på forsterker.

har ikke koblet til signal eller høytalerkabler, har sjekket over ledninger og alt stemmer etter slik jeg har koblet før på andre anlegg...

skal jeg kansje prøve jord som ikke går via kondensator? dette skal jo ikke være noe problem egentli.

forsterkerne er:

* Dynabel BF 0804

* Dynabel BF 4501

har en Dynabel 100A sikring og en Dynabel 70A sikring. og en 150A fra batteri til kondensator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for hjelpen :) skal teste ut forsterker med annen jord.

kondensatoren viser 12.2V når bilen er av og 14.2V når bilen er igang, så den mener jeg er koblet riktig.

så sikringene vil ryke om det er feil jord? :)

kr.sand er et godt stykke fra stranda (stranda ligger ved Ålesund) :P men takk for tilbudet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns kondensatorer e noe drit eg :P ville fjernet den og sett om det virket då.. kjøp heller skikkelig batteri om det du har er for lite.. og ryker alle 5 sikringene på forsterkerene eller e det bare på den ene forsterkeren de ryker?

ryker på begge forsterkerne.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...