Langlo Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 har "koblet meg fast" og trenger hjelp.. skjønner ikke hva som foregår har jord, og strøm inn på forsterkerne, automatsikring på begge, har kondensator som er koblet på og fungerer slik som den skal, men med en gang jeg setter strøm på forsterkerne så poffer di sikringene som er bygd på forsterkerene. uansett om remote er koblet på eller ikke. har grublet meg fram til att dette er noe jeg trenger hjelp til, sikkert bare en liten bagatell jeg har glemt av. takker for hjelp! mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Øydelagte forsterkere eller feilkobling. Eg vil ha ein grundigare forklaring på anlegget du har kobla opp med merke og modellnummer. Du koblet selfølgeligt av minuspolen på batteriet ved tilkobling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2009 har pluss fra batteriet til sikring, fra sikring til kondensator, fra pluss på kondensator til automatsikringene og videre til forsterkerne. har jord på karroseriet, til kondensator videre til minus på forsterkerne. koblet alt opp før jeg slo inn bryter på automatsikringene. da gikk sikringene på forsterker. har ikke koblet til signal eller høytalerkabler, har sjekket over ledninger og alt stemmer etter slik jeg har koblet før på andre anlegg... skal jeg kansje prøve jord som ikke går via kondensator? dette skal jo ikke være noe problem egentli. forsterkerne er: * Dynabel BF 0804 * Dynabel BF 4501 har en Dynabel 100A sikring og en Dynabel 70A sikring. og en 150A fra batteri til kondensator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 noen kondensatorer skal ikke gå til forsterker på - siden, men kun rett i karosseri. ikke behov for sikring mellom + på kondensator og + på forsterker. har du GOD jord? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Prøv å koble ut kondensatoren. Funker det da, har du koblet den feil til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Har ikke peiling på hvor stranda er men om det er i nærheten av kr.sand så kan du komme innom så ser vi på det. Har også ekstra forsterker og kondensator liggende som kan testes med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 takker for hjelpen skal teste ut forsterker med annen jord. kondensatoren viser 12.2V når bilen er av og 14.2V når bilen er igang, så den mener jeg er koblet riktig. så sikringene vil ryke om det er feil jord? kr.sand er et godt stykke fra stranda (stranda ligger ved Ålesund) men takk for tilbudet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 da har du stort strømtap.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 ehm, stort strømtap går vel ikke? har jo batteri bak, og 25mm2 kabler hele veien. kondensator får jo strøm, og fra kondensator til forsterkerne er det rundt 10cm lange kabler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 syns kondensatorer e noe drit eg ville fjernet den og sett om det virket då.. kjøp heller skikkelig batteri om det du har er for lite.. og ryker alle 5 sikringene på forsterkerene eller e det bare på den ene forsterkeren de ryker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 når du har 14.2 på batteriet og 12.2 på kondensator, og korte kabler, da er det stort tap. mitt gamle annlegg hadde batteri framme, 21mm2 kabel, 14 framme og 14 bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanL Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 skrev han ikkje at han hadde 12.2 når motor va av og 14.2 når motor va på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 sorry, my bad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2009 skal teste ut med ny jord imorgen, om det ikke er det som er feilen, er forsterkerne kaputt da? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langlo Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 syns kondensatorer e noe drit eg ville fjernet den og sett om det virket då.. kjøp heller skikkelig batteri om det du har er for lite.. og ryker alle 5 sikringene på forsterkerene eller e det bare på den ene forsterkeren de ryker? ryker på begge forsterkerne.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå