canbmw Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 hei til alle på forumet. jeg har en e36 318i 94mod. jeg ser etter noen muligheter til å trimme bilen/motoren for litt ekstra effekt. vil gjerne at dere bare ramser opp masse muligheter så jeg og andre som har slik bil vet mulighetene til hvordan man øker HK på bilen. takker alle som svarer;)
Tom K Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Her har du nesten ubegrensede muligheter ettersom du ikke sier noe om hva det skal koste, du kan porte toppen, vassere kammer, borre motor og sette inn annen veiv for å få mere kubikk, du kan sette på datasprut, turbo eller kompressor, du kan montere lystgass osv osv, det billigste er vel kanskje å bytte kamaksler og sette inn litt større dyser + at du bytter eksos og luftfilter
Fekzen Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Det är tyvärr så att 318 motorn inte är så billig direkt att få ur mycket effekt ur. Men finns ju saker som nämnts ovan här. Sedan även trimchip om man inte vill köpa på sig ett datasprut. Jag ordnar trimchip som är anpassade efter den bensin vi har i sverige och norge, 98 oktan. Då får man lite mer effekt. Går bra att skicka mig PM för mer info angånede trimchip. Mvh//A
canbmw Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 takk for svara så langt:) tar gjerne imot flere tips;) men det med luftfilter har jeg hørt bare ulemper om. lufta blir for varm pga dårlig lufting fra grillen og at støv og dritt kan komme gjennom den (sport-filteren) og tette dysene osv. fetter min har opplevd det med tett dyse og en venn fikk raport hos mekanikker tror jeg om at lufta når ca 50C når du har sportfilter for nær motoren, altså bare fjerne org-boksen og stripse på der. oxo vis du kjøter luftslangen litt ned til grillen så får du problememer med tomgang. da er org luftfilter det beste alt. i mitt syn.
hagenisse Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Skal du har noe merkbart er det klart billigste å kjøpe en ny bil med større motor. Du kan selvsagt ettermontere turbo/kompressor, som gir en fin økning, men som også har en haug med ulemper. Sugetrimming av motoren du har er bortkastede penger.
BMWentusiasten Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Skal du har noe merkbart er det klart billigste å kjøpe en ny bil med større motor. Du kan selvsagt ettermontere turbo/kompressor, som gir en fin økning, men som også har en haug med ulemper. Sugetrimming av motoren du har er bortkastede penger. Er nok den stygge sannheten du ikke vil høre. Glem effektøkning. Vet ikke hva du er ute etter, men man får jo en "feeling" av at den kan gå bedre med sportseksos og åpent luftfilter. Men igjen, du må spørre deg selv om hva du er ute etter. Samtidig er det innstramminger av ulovlig effektøkning på biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå