Gå til innhold

Passer 325 diff på 318? (E30) Bilder

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bumper opp denne litt :)

Snakket med tidligere eier og han sa at han solgte den videre med 325 diff på! Det betyr at det ikke er en 318 diff på den nå, men en åpen 325 diff! Er det ikke brems på en org 325 diff?

Dette forklarer jo at bilen er daff, med (325) 3.64 (?) i utveksling og ikke (318) 4.27? :)

Skrevet

4.27 utveksling, da er den kvikk med ufattelig lav toppfart.

Hvis en 2.5L motor M20 føles daff, da ville jeg sett på hva som er galt med motor. Den er nå ikke daff, ikke med 3.64 heller.

Skrevet
4.27 utveksling, da er den kvikk med ufattelig lav toppfart.

Hvis en 2.5L motor M20 føles daff, da ville jeg sett på hva som er galt med motor. Den er nå ikke daff, ikke med 3.64 heller.

Er alle 325 differ brems på?

Skrevet

Langt ifra alle 325i som har diffbrems. Er rimelig sjeldent faktisk...

En org 325i skal ikke føles daff. (kommer selvfølgelig an på hva man sammenligner med...)

Sikker på at det ikke er en 320i du har da? :roll:

Skrevet
Langt ifra alle 325i som har diffbrems. Er rimelig sjeldent faktisk...

En org 325i skal ikke føles daff. (kommer selvfølgelig an på hva man sammenligner med...)

Sikker på at det ikke er en 320i du har da? :roll:

Haha, ja.. Ganske sikker ;)

Tidligere eiern sa selv at det var en sprek bil, så solgte han bilen til en som ikke tok vare på bilen, og deretter solgte til meg. Og jeg synes ikke bilen er nær nok like sprek som en 325 jeg satt på her i fjor! Iogmed at det kommer lyden fra diffen, tyder vel på at den begynner å bli sliten?

Skrevet

Tja... Sjekk først hva utvekslingen å differensialen du har er. Og for at du skal kunne sammenligne om din er daff, så må du prøve en annen 325i m20 med samme utveksling eller klare å skille utvekslingene fra hverandre for å få en følelse av om motoren er daff eller ei.

Så jeg tror det går på at du ikke sammenligner riktig for å påstå at bilen er daff.

Skrevet

Tok noen bilder fra utvekslinga i dag :) Noen som vet hva(hvilken diff og hva utvekslinga er? :)

**

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...