Gå til innhold

Feil med brems (skive)

JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne ut hva feilen er..

I går monterte jeg en ny bremseskive bak. men når jeg skulle snurre i rundt skiva, så kommer det en dunke lyd, og skiva stopper. Så for å få i rundt skiva så må jeg ta til litt for å få den løs, men så skjer det samme igjen :S

Jeg vet ikke hva det kan være, men det stopper hjulet for å gå i rundt.

På andre siden er den helt fin og går i rundt som den skal, legger ved et bilde:

124wn6r.jpg

2ln72xf.jpg

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det har noe med handbrekket å gjøre ja.. Jeg prøvde med handbrekket på en gang, da var det ene hjulet låst men ikke det andre (den som ikke går i rundt)

Men skjønner ikke hvorfor den stopper og hindrer skiva for å gå rundt? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Trommelbremsene (?) Bildet:

123oymp.jpg

De er litt løse, de kan beveges opp og ned.. Jeg må legge til at lyden kun kommer når bremseskiva er på, når den er av så merkes ingenting. Så jeg tror det er skiva som tar borti ett eller annet :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert bremseskjoldet som har blitt deformert.

om det tar bordi noe skal det sannsynligvis gå ann og se hvor..

bytter du kun 1 bremseskive? om håndbrekkskoa er gamle ville jeg byttet disse også, ellers er det mulig du får dårlig håndbrekk.

1 ting er at dem sikkert er "glassharde" men en annen ting er at kansje er skjevt slitt og vil dermed ikke få like stor annleggsflate inn mot trommlen som dem burde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytter du kun 1 bremseskive? om håndbrekkskoa er gamle ville jeg byttet disse også, ellers er det mulig du får dårlig håndbrekk.

1 ting er at dem sikkert er "glassharde" men en annen ting er at kansje er skjevt slitt og vil dermed ikke få like stor annleggsflate inn mot trommlen som dem burde

Tror det er delvis bremseskjold og, men det er ikke det som stopper skiva for å gå i rundt :)

Har bytta begge skiver, men kun på den ene siden problemet er ;)

Hånbrekket er dårlig fra før av.. jeg testa håndbrekket mens alle hjula var av, og da var det kun på venstre hjul (bak bil) at hjula sto fast, men da igjen på høyre siden, at jeg kunne fortsatt bevege på den :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som holder skiva i posisjon, liten 5-6 millimeter umbrako eller noe sånt. Tenkte kanskje sånn muligens at det stod en sneip igjen hvis den er knekt av og at skiva stopper når den sneipen finner hullet i skiva som er laget for den.

Nei, den umbraco skruen, tviler jeg er borti ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er delvis bremseskjold og, men det er ikke det som stopper skiva for å gå i rundt :)

Har bytta begge skiver, men kun på den ene siden problemet er ;)

Hånbrekket er dårlig fra før av.. jeg testa håndbrekket mens alle hjula var av, og da var det kun på venstre hjul (bak bil) at hjula sto fast, men da igjen på høyre siden, at jeg kunne fortsatt bevege på den :?

Skiva tar jo bori noe, er ikke reint mye det kan være heller, ville anbefalt deg og bytte håndbrekk sko også om du hadde dårlig brekk fra før av, plukk av på en side av gangen greit og ha den andre siden og se etter, ta først av på den siden du har problemer, sett på skiva for og se om det var skoa som skapte kluss, enten finner du ut at problemet er i skoa, ellers er skoa eliminert, og da kan jeg ikke skjønne at det er annet en bremseskjoldet.

husk at riktig justering av håndbrekk wire og håndbrekk sko er alfa omega for og få et skikkelig håndbrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...