Henrik1980 Skrevet Desember 7, 2009 Share Skrevet Desember 7, 2009 Hei, fulgte en DIY sak på nettet for å nullstille service på for og bakbremser. Jeg har fått de byttet privat, det var noen tusen kilometer igjen før de skulle byttes, men hadde lyst på nye. Men da jeg resatte dette i tråd med denne DIY saken så klarte jeg å få det til å poppe opp at den må på service umiddelbart for å bytte bakbrems. Prøvde igjen og den sa at den resatte, men like forbanna så plinger det og service is due. Noen som har peiling på å nullstille dette, min fremgangsmåte var som følger: Puttet inn nøkkel, trykket på start/stop knapp uten å ha klutch eller brems inne. Slapp knappen og lot service indikator komme opp mellom speedometer og turteller. Når dette slukket trykket jeg inn trippteller knappen og hold denne inne til det kom opp en trekant. Jeg var da inne slik at jeg kunne se de ulike servie ikonene og hvor lenge det er til service. Byttet mellom ikon ved å trykke opp eller ned på bryter på blinklys armen. For å nullstille hold jeg BC knappen inne til de sto recet og fortsatte å holde inne til det kom opp en liten klokke som snurret rundt. Så var det ferdig. Foran gikk det greit tror jeg, men bakbremsen ble plutselig aktivert til å skulle på service umiddelbart. Prøvde å trykke recet og det gikk tilsynelatende, men den ble bare ikke recettet. Skal prøve igjen imorgen, men er sikker samme da. Nå lyser det rødt og bilde av en bil oppe på en løftebukk når jeg skrur av bilen samt at det blir et pling, rimelig dust. Skjønner at jeg nok burde ha gjort alt dette på Bavaria da jeg har hatt samtlige servicer der, men var så fristende å spare 5000 på å gjøre det privat, bare synd han ikke klarte å nullstille service intervallet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Du er sikker på at slitasjevarsler er byttet? Det sitter en foran og en bak, hvis den er gåen (feilkoblet, utslitt etc.) så kan kanskje det være årsak til melding i displayet. EDIT: Slitasjevarsleren skal sitte på innerste bremsekloss på høyre bakhjul og kontakten er inne i bak-fangeren, var knot å få festet synes jeg, byttet selv bak-bremser i helgen, og har ingen meldinger på displayet lenger. Har ikke gjort noe for å nullstille heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik1980 Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2009 Takk Sondre, den løken som byttet for meg syntes at den ene sensoren bak var så fin at han ikke byttet den. I og med at jeg hadde kjøpt nye så kunne han jo bare ha byttet, men neida. Uansett så har jeg fått meg en tur til BMW idag og fått det konstatert og han skal bytte den ut til helgen. Håper da problemet blir løst, enn så lenge kjører jeg rundt med varsellamper.. Takk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå