Gå til innhold

oljefilterbytta på automatkasse e39 523

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal eg gjere :D . Kom gjerne med tilbakemelding når du har fått skifta olje, og dine erfaringar etter oljeskiftet :D

Ja da har jeg fått bilen tilbake. Verksted sier at automatkassen i bilen min sannsynligvis har vært skifta en gang så jeg får jo håpe den er nyere enn resten av bilen da men det skal jeg prøve å nøste opp i med å kontakte de verkstedene som har stempla serviceheftet (3 verksteder her i Norge) Mekanikeren skrev ned nummeret og skulle sjekke om kassen er lik den som stod i eller om det er satt i noe annet, (han regnet med at den var lik)

Det positive var at olja på kassen så fin ut, det negative var at det var feil type olje. Dette var en gjenganger selv på enkelte merkeverksteder, de brukte olje til 50,- liter men den de skulle bruke kosta ca 180,- (tror han sa at den som var på var rød men den skulle være blank) De oppgraderte til nyeste software og skifta veivhusfilter. (Jeg hadde gammel originalsoftware fra 2000) Merka godt at bilen virker mer lettbent nå og kassa girer om mulig enda smidigere enn før så dette var helt topp ja.

De måtte også ned med traversen for å skifte begge bremserørene som visstnok lå oppforbi dieselpåfyllingen? så det var visst en heftig jobb. så bytta de et stabstag bak og skiver og klosser fremme. Tok også inspeksjon 1 og oljeskift så nå er den god som ny håper jeg (og klar for litt lett tuning) men han ville ha alle specs på girkassa først.

• 1 year later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...